שתי הפגנות ענק, נגד השחיתות, נערכו הערב (שבת) בשדרות רוטשילד בתל אביב ובכיכר ציון בירושלים. להפגנה שנערכה, זו השבת הרביעית, בשדרות רוטשילד הגיעו אלפי אנשים. המפגינים צעקו - "הון שלטון - עולם תחתון" ו"הם מפחדים", "ביבי למעשיהו". מנגד, פעילי ליכוד הגיעו למקום וצעקו קריאות לעידוד נתניהו, תוך שהם מנופפים בדגלי ישראל.



סרטון נוסף ממעוף הציפור של ההפגנה בשד' רוטשילד
ההפגנה בשדרות רוטשילד ממעוף השמים
בין השלטים שהונפו ברוטשילד: "מטאטאים את המושחתים", "מושחתים הביתה" ו"מנזר השתקנים - בנט, שקד, כחלון, כץ וארדן". אייבי בינימין, שהיה ראשון הדוברים באירוע אמר: "הניצחון הגדול שלנו הערב הוא שהימין המוסרי מפגין בירושלים. לא נוותר ונמשיך להפגין. אנחנו שואלים את מנדלבליט: 'מי נתן אישור לקנות את הצוללות?, מה עם פרשת בזק? מה עם חקירת מתווה הגז?'". בינימין הוסיף: "אנחנו בעד הפגנות הימין. זה לא ימין, לא שמאל - רק ישר". המפגינים הלכו בשדרות רוטשילד, תוך צעקות "הון שלטון - עולם תחתון" ו"טבע קורסת - ההנהלה מושחתת". בנוסף, אדם התהלך ברחבת הבימה כשהוא אוחז שלט שנראה כמו גיליוטינה.
בתוך כך, כ-120 תושבי דרום תל אביב הגיעו בהובלת ״החזית לשחרור דרום תל אביב״ יחד עם תומכים מרחבי הארץ, והפגינו גם הם בשדרות רוטשילד. זה השבוע ה-16 ברציפות שבו הם מפגינים נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדרישה להפסיק להעדיף את זכויות המסתננים על פני זכויות האדם והאזרח של התושבים. המפגינים נשאו שלטים וקראו: "השחיתות האמיתית-דיקטטורה שיפוטית, "כסף זר מממן- את זכויות המסתנן", "מדינה שלישית- ישראל חופשית" וכן- " אוהבי מסתננים צאו לנו מהחיים." בסמוך להם מפגינים פעילים למען זכויות בעלי חיים. 

ההפגנה בשדרות רוטשילד. צילום: אבשלום ששוני
 
להפגנה בירושלים הגיעו כאלף אנשים. יועז הנדל, מארגן ההפגנה אמר בשיחה עם "מעריב אונליין": "אם הייתי רוצה להיכנס לפוליטיקה הייתי נכנס מזמן, אני לא צריך קרש מקפצה. למרות כל הקונספירציות". כשנשאל מה הוא מצפה מהערב, הוא ענה: "שהמחנה הלאומי ירים קול זה מה שאנחנו רוצים". 
 
הוא נמנע מלהתייחס לשאלה "מה הכוונות בסיסמאות 'לא שמאל לא ימין' ורק אמר: "זה לא מה שאנחנו אומרים, תסתכלי על הסיסמאות", אנחנו בעד "הצנע לכת" בעד המשטרה. הנדל דיבר לכלל הנוכחים בכיכר: "תודה לכל מי שהגיע. היו לחצים סביב ההפגנה הזאת. אבל הייתי מוכן לעמוד לבד עם הדגל והשלט כדי להרים את הקול הזה. מי שכאן חשובה לו המדינה, מתגייסים לצבא בגיל 18. אנחנו אלה שקובעים שירושלים היא הבירה שלנו למרות ההודעה המשמחת של טראמפ. לאף אחד אין חזקה עלינו גם לא לנוני מוזס". 

יועז הנדל בהפגנה בירושלים. צילום: בוא יבוא


הפובליציסט, פרופסור אריה אלדד, נאם גם הוא בהפגנה ואמר: "אני רוצה לשאול את כל אלו שקוראים לנו 'אידיוטים שימושיים', אולי דווקא אנשי הימין הנרתמים בכל כוחם להגן על נתניהו עד כלות, יגרמו לכך שבבחירות הבאות יתמודד ליכוד עם כתם שחיתות כבד עליו?". הוא הוסיף כי "שחיתות שלטונית עלולה להיות איום קיומי. וההוכחה -מקרה אריאל שרון. הימין ידע שהוא מושחת אבל מחא לו כפיים כל עוד הקים התנחלויות. כשנלכד בשחיתותו והלך לספין האדיר של ההתנתקות כדי להוריד מעל גבו את התקשורת והפרקליטות - כבר היה מאוחר מדי לימין לעצור אותו". הוא סיכם: "הלקח שלי היה- לעולם לא להשלים עם שחיתות שלטונית גם כשהשליט הוא "ימני".

שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון שנאם בירושלים אמר כי "יועז הנדל, מארגן האירוע, מותקף על ידי גורמים מתוך המחנה שלו, המחנה הלאומי. באיזו קלות בלתי נסבלת, כל מי שיש לו ביקורת כלשהי מתויג, במקרה הזה כ"סמולני" = עוכר ישראל ואף בוגד". הוא הוסיף: "עשרות שנים שירתתי בצה"ל ופיקדתי על חיילים וקצינים בעלי דעות פוליטיות שונות – נקרא לזה "ימין" ו"שמאל". כולם היו מוכנים לחרף את נפשם כדי להגן על מדינת ישראל. כאשר נלחמנו, נפצענו ואיבדנו חברים, בני משפחה, מפקדים ופקודים – לא שאלנו, וגם אויבינו לא שאלו כשירו בנו, אם אנחנו "ימין", "שמאל" או מאיזה מגזר אנחנו". לדבריו, זו האחדות שדרושה בעם ישראל, לא רק בצה"ל, ולא רק בעת מלחמה. אך אינטרס פוליטי לטווח קצר מביא פוליטיקאים לשיסוי, לפילוג, לקיטוב.

יעלון הוסיף: "כבר שאלו אותי יותר מפעם אחת מה מדיר שינה מעיני, וציפו שאגיד "הפצצה האיראנית", שאכן צריכה להדיר שינה מעיני מנהיגי ישראל, ואני עניתי: "השחיתות!"". הוא ציין כי "השחיתות - מכרסמת ביסודות החברה. השחיתות - פוגעת בשיוויון ההזדמנויות. השחיתות - גורמת להפניית משאבים למקומות לא ראויים על חשבון הצרכים של אנשים נזקקים, חולים ונכים, על חשבון צרכים לאומיים בחינוך, בבריאות, ברווחה, בכלכלה, בחקלאות, בתעשייה ובביטחון. השחיתות - גורמת לתחושת אי צדק אצל האזרח ולאובדן אמון של האזרח בהנהגה ובמוסדות המדינה. זו סכנה גדולה יותר מן האיום האיראני, חיזבאללה, חמאס או דאעש! ".

יעלון בהפגנה בירושלים. צילום: יח"צ
 
נועם אלקריב מארגון הביתרים אמר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "יש פה בני 18-20 שהגיעו להביע תמיכה במוסדות המדינה וברשויות החוק. אנחנו חושבים שצריך להחזיר את הדמוקרטיה ואת ההסדר הביתרי לסדר היום, גם בשיח, גם בכנסת גם בסדר היום החברתי".