עמית ברין, מניף שלט הגליוטינה בהפגנה נגד השחיתות שהתקיימה אמש בשדרות רוטשילד בתל אביב, התייחס הבוקר (ראשון) לסערה שעורר. לדבריו, הוא איננו קורא לאלימות ולא היתה לו כל כוונה "להשתמש בה". עוד הוסיף כי הוא הניף את השלט כמחאה על מיאוסו מ"השחיתות חסרת הגבולות".



בפוסט שפרסם ברין בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אני פציפיסט ומתנגד לכל סוג של אלימות. במשך כל חיי מעולם לא השתמשתי באלימות ואין לי כל כוונה לעשות זאת בעתיד. כך אני מחנך גם את ילדי ומבקש ממי שפירש דברים שאמרתי או עשיתי כקריאה לאלימות לעצור ולא לעשות זאת. מי שהבין מדברי או ממעשי שאני קורא לו/לה לנהוג באלימות - הוטעה".



על הטענות כי נשלח ע"י תנועה פוליטית מסוימת, כתב: "אני לא חבר באף ארגון או תנועה. לא מממן ולא רשום באף מפלגה, ולא לוקח חלק בשום פעילות פוליטית מאורגנת מלבד הגעה עצמאית להפגנות רחוב לצורך מימוש זכות המחאה. אין לי קשר למנהיגי המחאה, ליוזמיה, למפעילים או למממנים שלה. מעולם לא נפגשתי אם אף אחד מהם ואין בינינו קשר גם היום. לא 'פעלתי' בשום מסגרת או בשליחותו של איש מלבד יוזמתי שלי - אזרח שהרגיש שהוא רותח מהסיאוב ומהשחיתות חסרי הגבולות אשר שפוגעים בכל אזרחי כל המדינה - בכם - האנשים שלא מפסיקים לשאת שפופים בנטל, לזעוק על הגזל, הניתוק וההתעלמות מהזעקה עצמה במשך כל כך הרבה זמן".



עוד הוסיף המפגין: "שתי מילים על דימויים שנשאלתי לגביהם - קוטם סיגרים הוא דימוי לנהנתנות חסרת פרופורציות בימינו, לסיאוב ולניתוק; גיליוטינה היא דימוי המשמש תזכורת היסטורית לניצחון אזרחי על שלטון מושחת שהפר את אמונו. חוזר ומבהיר שאין לי, או לאף אדם שאני מכיר, שום כוונה להשתמש באף אחד מהשניים האלה, אבל מי שמצביע עליהם כדי לשלח אתכם כלפי - מסיט אתכם ממטרות המחאה ומשתמש בכם כדי לשסות אותנו אחד בשני ולהתחמק מאחריותו הציבורית". 





"אם אין המלצות שיאכל גיליוטינות"
בפוסט קודם של ברין, שנכתב ב-19 לדצמבר, בו התייחס לנאום ההמלצות של נתניהו, כתב ברין: "ראש הממשלה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון אמר הערב 'אז מה אם יהיו המלצות להעמיד אותי לדין על שוחד ושחיתות, הן יושלכו לפח'. בפרפרזה על מושחתת אחרת כדוגמתו רק אומר - אם אין המלצות שיאכל גיליוטינות".



כזכור, שתי הפגנות ענק נגד השחיתות, נערכו אמש בשדרות רוטשילד בתל אביב ובכיכר ציון שבירושלים. להפגנה שנערכה זו השבת הרביעית בשדרות רוטשילד הגיעו אלפי אנשים. המפגינים צעקו "הון שלטון - עולם תחתון"  ו"הם מפחדים", "ביבי למעשיהו". מנגד, פעילי ליכוד הגיעו למקום וצעקו קריאות לעידוד נתניהו, תוך שהם מנופפים בדגלי ישראל.
 
בין השלטים שהונפו ברוטשילד: "מטאטאים את המושחתים", "מושחתים הביתה" ו"מנזר השתקנים - בנט, שקד, כחלון, כץ וארדן". בין המפגינים היה גם ברין, שכאמור התהלך ברחבת הבימה כשהוא אוחז שלט בצורת גיליוטינה.

בליכוד האשימו: "הסתה לרצח נתניהו"

בתגובה לתמונה האשימו במפלגת הליכוד את המפגין בהסתה לרצח. "הגיליוטינה ברוטשילד היא הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו, בצד קריאות גנאי נגד הציונות. הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים". גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לשלט, וקרא לו ולעוד מראות בהפגנה, כמו שלטים התומכים ב-BDS ובנערה הפלסטינית שתקפה חיילים בכפר נבי סאלח, עהד תמימי, "טירוף שחייב להיפסק".

הגינויים נשמעו גם משמאל, כאשר חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין גינתה גם היא את המיצג. לדבריה, "מפגין בודד שחרג מהגבולות הנורמטיביים של מחאה לא יכול להכתים מטרה חשובה ולגיטימית שכזאת. אבל בין אם מדובר בקוצץ סיגרים ובין אם לאו - הקישור לעריפת ראשים אינו ראוי".
 
ההפגנה בשדרות רוטשילד. צילום: אבשלום ששוני