פרשה 1803: יו"ר הקואליציה ללשעבר, ח"כ דוד ביטן נחקר היום (ראשון) במשך למעלה מחמש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בפעם הרביעית בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, בה הוא חשוד מרכזי. על פי ההערכה, ביטן שמר על זכות השתיקה לפחות בחלק מהחקירה הבוקר, וזאת עד שתתבהר התמונה הכוללת הקשורה להסכם עד המדינה ההולך ונרקם עם אחד המעורבים המרכזיים בפרשה - חברו הקרוב איש העסקים משה יוסף.



בסביבתו של ביטן הבינו כי המשטרה והפרקליטות עושים מאמצים לקשור את יוסף בהסכם עד מדינה ומשכך, אם וכאשר ההסכם קרוב לחתימה, כל מילה שיאמר ביטן עלולה לסבך אותו. בעצת פרקליטו עורך דין אפרים דמרי, בשלב הראשוני הבוקר ביטן שמר ככל הנראה על שתיקה ואז נועץ שוב בפרקליטו על מנת לקבל החלטה כיצד לנהוג בהמשך החקירה.



ביטן מגיע לחקירה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
ביטן מגיע לחקירה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני



בשעות הצוהריים הגיעה גם רעייתו של ביטן- חגית - לחקירה. מדובר בחקירה השנייה שלה מאז נשאלה לגבי שני מיליון השקלים שעברו בחשבון הבנק שלה. חגית הייתה אמורה להיחקר בשבוע שעבר אולם חקירתה נדחתה בשל מותה של אמה. 



חגית ביטן. צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים וכנסים בראשון לציון
חגית ביטן. צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים וכנסים בראשון לציון



כאמור, במשטרה ובפרקליטות מנסים להגיע להסכם עד המדינה עם פרקליטיו של חברו של ביטן משה יוסף, שעל פי החשד שימש כצינור מרכזי להעברת כספי השוחד אל ביטן. בחקירה עלה כי בחנות הרהיטים של יוסף בראשון לציון היתה הזירה המרכזית שבה, על פי החשד, בוצעו עבירות של מתן חשבוניות פיקטיביות, העברת כספי שוחד, הלוואות ועוד.

מהחקירה עלה כי ביטן וראש העיר דב צור נפגשו בחנותו של יוסף ושוחחו על אחד הפרויקטים הנדל"ניים הגדולים ביותר בעיר וכי יוסף וביטן ניסו לקדם הגדלה של היקף עבודות תשתית לחברה שיוסף קשור אליה עסקית כדי שיוכל להמשיך ולהזרים כספים לביטן.

בנוסף מתנהל מו"מ לחתימה על הסכם עד מדינה גם עם היזם דרור גלזר, החשוד שהעביר כספי שוחד לביטן באמצעות יוסף בסך כ-250 אלף שקל. גלזר סיפר בחקירתו כי העביר ליוסף כספים לאחר שסיכם עימו כי ישמש כפרויקטור ויעשה כל שביכולתו לזרז אישורים לבניית מעונות סטודנטים בדרום תל אביב . הוא טען כי לא ידע שהכספים הועברו לביטן.