ספאא פראחת, עיתונאית ועורכת האתר הדרוזי 'בלדנא', שיתפה הבוקר (ראשון) את רוני דניאל ב-103FM באכזבתה ממשטרת ישראל שלדבריה אינה מטפלת כראוי באירועים הנוגעים למגזר הדרוזי: "מדינת ישראל הצליחה עד כה למגר את כל עולמות הפשע הגדולים בעוד שבערים הערביות ישנו פשע מאורגן שלא מטפלים בו. הנשק שמכוון היום לתושב הערבי יופנה בעתיד לתושב היהודי. אם ימשיכו להזניח את החברה הערבית כולנו נשלם את המחיר, הפערים בטיפול שורש הבעיה הם עצומים".

"לאחרונה התרחש בכפר ירכא אירוע חריג המסמל עליית מדרגה במצב הביטחוני". טענה ספאאפראחת: "צעירה בת 25 נפצעה באורך קל בפיצוץ רכב בכפר, זה נדיר מאוד שיימצא מטען בתוך רכבה של אישה בירכא. חבלן של המשטרה ומעבדה ניידת לזיהוי פלילי הגיעו לסייע לאירוע יחד עם כוחות משטרה רבים מעכו ומנהריה ולבסוף סגרו את הזירה. כואב לי שלאחר האירוע המשטרה טוענת שהם מטפלים וחוקרים את הנושא אך בסופו של יום הם לא מצליחים לשים את ידיהם על הפושע. המשטרה צריכה לפעול ולשים סוף למה שקורה בחברה הערבית. ישנה עלייה דרסטית של מקרי האלימות במדינת ישראל והמשטרה צריכה לעקור את התופעה מהשורש".

רוני דניאל התייחסה לדבריה וטען: "אני מעריך שישנם לא מעט אנשים בירכא שיודעים מה קרה שם ומי ביצע את האירוע אך הקוד החברתי בכפר לא מאפשר להם למסור עדות". השיבה לו ספאא פראחת וסיכמה: "למשטרה נוח לטעון שמעלימים לה ראיות, ייתכן ואכן כך המצב אך לא ייתכן שהמשטרה לא מפצחת אירועים. הרחוב הערבי טוען שהוא לא מוכן לשאת את האלימות אך הוא זקוק לעזרת המשטרה. המשטרה היא גוף האוכף ועליה לפעול".

 

עריכה: איתמר זיגלמן