המערכת הגשומה, שהחלה היום (ראשון) תגיע הלילה לשיאה, אבל מחר לקראת הצהריים הגשמים ייחלשו ויתמעטו וביום שלישי כבר תחול עלייה תלולה במידות החום. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף מסר, כי הכמות הגבוהה ביותר של משקעים נמדדה בקיבוץ אילון בגליל המערבי – 16 מ"מ. לעומת זאת, בכנרת ירדו רק 3 מ"מ ובירושלים ובבאר שבע כלל לא ירדו גשמים.
 
בכמויות נאות של משקעים נרשמו היום גם בקרני שומרון ובית דגן – 15 מ"מ, תל אביב (באזור החוף) – 14 מ"מ, במרום הגולן – 11 ובחיפה ונצרת – 10 מ"מ.
בזכרון יעקב יעקב נמדדו 6 מ"מ, באשדוד – 4 ובצפת 3.
 

דוידוף מסר עוד, כי הערב הגשמים יתחזקו ויתפשטו עד לצפון מערב הנגב וקיים חשש קל משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. במקביל, גם ינשבו רוחות דרום-מערביות חזקות במהירות של 40-30 קמ"ש ומשבים של עד 70 קמ"ש. הים יהיה סוער וגובה הגלים יגיע עד לארבעה מטרים.
 
המערכת החורפית תימשך גם מחר בבוקר, אך לקראת הצהריים היא תיחלש בהדרגה ותיעלם. ביום שלישי יגיע המהפך ומומלץ להוציא את החולצות הקצרות מהארונות. על פי התחזית מידות החום יזנקו ב-7-5 מעלות וכבר יהיה חם מהרגיל.
 
ביום רביעי ימשיך להיות חם מהרגיל, אך יהיה מעונן וינשבו רוחות מזרחיות חזקות. גם בחמישי יהיה מעונן, עם עלייה קלה נוספת במידות החום. בינתיים, המערכת הגשומה הבאה תהיה אולי בתחילת השבוע הבא.