ליאור חורב, ששימש כיועץ אסטרטגי למשטרה עד שנאלץ לעזוב את עבודתו, טען כי ברגע שיתפרסמו ההמלצות מחקירת המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הן יביאו "מידע רב שלא היה ידוע", וכי "תהיה פה רעידת אדמה", כך פורסם הבוקר (שני) בכאן רשת ב'. דבריו של חורב עוררו עניין רב, ובין היתר העלו את השאלה כיצד חורב נחשף לפרטים מחקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



בתשובה לשאלת כתב מעריב אונליין, מסרה המשטרה כי חורב כלל לא נחשף לחומרי החקירה של נתניהו: "כפי שמשטרת ישראל ציינה פעמים רבות בעבר, שום יועץ חיצוני לא חשוף ולא היה חשוף לחומרי חקירה, בוודאי לא בתחום שאפילו בכירי משטרת ישראל אינם חשופים להם".


"המידע באחריות המפרסם בלבד"

עוד ציינו במשטרה כי "בנושאים רגישים אלה, משטרת ישראל מעבירה מידע לציבור בהודעות רשמיות בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, תוך שמירת האיזון בין צרכי החקירה, זכויות הנחקר וזכות הציבור לדעת". כמו כן, במשטרה ביקשו מהציבור "להתמקד אך ורק במידע רשמי המפורסם מעת לעת על ידי דוברות המשטרה", והבהירו כי "שאר המידע הינו באחריות המפרסם בלבד".

"הרוב המכריע של המידע המתפרסם, עונה להגדרה של דיס-אינפורמציה, חלקה מכוונת על ידי בעלי עניין וחלקה בשל שטחיות ונסיון 'להשלים פערי מידע' ללא הפרדה בין עובדות להערכות. לא פעם מואשמת המשטרה ב'הדלפה' בשם 'גורמים' כאלו ואחרים, כאשר אין בין הפרסום ובין המציאות, דבר וחצי דבר", סיכמו.

בנימין נתניהו בנאום ההמלצות. צילום: קובי ריכטר/TPS



חורב: "נתניהו התחיל להיות נטל על הליכוד"

בדבריו של חורב הוא טען כי הוא מאמין שהמסקנות יובילו לתרחיש של בחירות בחודש מאי, אליהן יגיע הליכוד עם הנהגה אחרת. "כשההמלצות יתפרסמו הן יכללו מידע שלא ידוע, כמו סעיפי האישום, פרטים מתוך הסעיפים ורשימת המעורבים המלאה", אמר. עוד הוסיף כי "נתניהו לא מנהל מערכה על חפותו, אלא מערכה על שלמות הקואליציה. זו מערכה פוליטית ולא משפטית, ועד עכשיו הוא מצליח בה. הוא מתחזק קואליציה למרות חקירות מורכבות מאוד. נתניהו התחיל להיות נטל על הליכוד".

בתגובה להקלטה עלה חורב לשידור והבהיר: "אני יודע דבר אחד - בניגוד לקשקושים שלכם מדי בוקר, לא מדובר בהמלצות משטרה אלא בהמלצות פרקליטות שמלווה את התיק הזה. כל המלצת משטרה וכל חקירה שמסתיימת חושפת את כלל פרטי החקירה, כולל אלה שהיו עד כה מוכמנים מהציבור. זה לא סוד שגם בתיק הזה רב הנסתר על הגלוי, וכשדיברו על הדלפות מהמשטרה אמרו שהרבה מאוד מידע טרם שזף את עיני הציבור. זה שאתם מנסים לייחס לי פעילות פסולה במידע פנים בגלל שיקולים פוליטיים - אלה דברי בלע, זו אמירה שקרית ולא נכונה".

 

כזכור, לפני כחודש וחצי הודיע חורב כי הוא מבקש לסיים את תפקידו. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו טען כי הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד המשטרה, ועל כן ביקש להסיר את שמו מרשימת היועצים למשטרה.

בהודעתו כתב חורב כי "כנגד משטרת ישראל והעומד בראשה מתנהלת מערכה יזומה, מתוכננת וחסרת תקדים במטרה להחליש את המשטרה מלמלא את ייעודה. למערכה הזו שותפים גורמים, חלקם בעלי זיקה ישירה לעבודת המשטרה, המופעלים על ידי בעלי עניין במטרה לפגוע בארגון תוך יצירת דה לגיטימציה העולה כדי שיבוש עבודת המשטרה".

חורב המשיך וטען כי "בתוך המערכה הזו נעשה שימוש גם בתפקידי כיועץ לארגון ככלי לניגוח המשטרה והעומד בראשה. החלטתנו שלא להגיב נבעה מתוך אחריות לארגון. אבל, המוטיבציות למתקפה הזו אינן הדאגה מפני אופן השימוש בחופש הביטוי והבעת העמדה. זוהי מערכה מתוכננת לתלפיות, רצופה ונמשכת. ידענו לזהות אותה, לתחם את העומדים מאחוריה בגלוי ובסמוי".

נתניהו: "יהיו המלצות, אז מה? רובן מושלכות לפח"

בנאום שנשא ראש הממשלה לפני כשבוע בכפר המכביה ברמת גן אמר כי "כשכל האמת תצא לאור יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן כי יתברר דבר פשוט - לא יהיה כלום כי אין כלום. בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד, רוצה לומר מן החמורות שידעה המדינה".

"יהיו המלצות, אז מה?", אמר ראש הממשלה, "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלי כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאח"כ מתבררות כהמלצות סרק. על אלפי אנשים מהשורה, באין ספור אנשי ציבור. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו: בינתיים הורסים לאנשים האלה את החיים שופכים את דמם".