ניתוח קיסרי איננו הליך פשוט והוא טומן בחובו סכנות ליולדת ולתינוק. אולם מקרה שבו סכין הניתוח פוגע בפניה של התינוקת אינו מקרה שכיח. ילדה שפניה נחתכו במהלך ניתוח קיסרי תובעת באמצעות הוריה פיצויים מבית חולים בצפון, שבו נולדה לפני כחמש שנים.



באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה הוגשה לאחרונה התביעה לבית משפט השלום בחיפה ובה נטען כי הילדה שנפגעה הייתה אחת מתאומות שנולדו בניתוח קיסרי. "במהלך הניתוח הקיסרי, בעודה בתוך הרחם, נחתכה התובעת בפניה, בעקבות שימוש רשלני של הצוות הרפואי ו/או המנתח בסכין הניתוח".



כתוצאה מכך נולדה התינוקת עם חתך בלחי ברוחב כ-2.5 ס"מ ונאלצה לעבור ניתוח (הדבקת הפצע) כשהייתה בת יום. כאשר שוחררה לביתה הייתה לה צלקת נרחבת בלחייה וקיבלה המלצות על מעקב במרפאה הפלסטית.



עו"ד אבו ורדה טוען כי "בעקבות האירועים וכתוצאה מהם נותרה התובעת עם נכות רפואית, פלסטית ונפשית קשה במיוחד. בהתחשב בגילה, טיב פגיעתה ומהותה, נכותה התפקודית עולה לאין ערוך על נכותה הרפואית".



על פי המשפחה, הילדה מתלוננת על כאב וסבל מדי יום, היא סובלת מ"הפרעה אסתטית, מצב נפשי ירוד לחלוטין, דימוי עצמי נמוך, בושה ומבוכה להיות בקרבת אנשים וילדים בני גילה". בשל מצבה הכלכלי של המשפחה לא הוגשה חוות דעת של רופא מומחה אבל זכות זו שמורה לתביעה לשלב מאוחר יותר או לבקש מבית המשפט שימנה מומחה רפואי מטעמו בתחום הנפשי והפלסטי. המשפחה תובעת גם החזר הוצאות טיפול רפואי אינטנסיבי, מעקב ונסיעות שהיו להם ואשר יזדקקו להם גם בעתיד.