הנערה בת ה-15 שהועברה מאילת לבית החולים 'סורוקה' בשבוע שעבר, לאחר החייאה ממושכת ובמצב של כשל רב מערכתי, נפטרה הערב (שני), כך נמסר מבית החולים. הנערה אובחנה כנשאית של נגיף השפעת H1N1 שהסתבך ככל הנראה בזיהום חיידקי, שגרם בסופו של דבר להפסקת פעילות הלב ולהחייאה הממושכת אותה עברה. אלה הובילו גם לקריסת מערכות הגוף השונות. מבית החולים נמסר כי משפחתה הביעה את הסכמתה לתרום את איבריה.



הנגיף הוא תת-זן של שפעת A והוא גורם לשפעת בקנה מידה נרחב באנשים. כמה מזניו של נגיף ה-H1N1 מדבקים באנשים כמו בשפעת הספרדית שהרגה בין 50 ל-100 מיליון בני אדם במקומות שונים בעולם. רוב מקרי השפעת בעולם נגרמים על ידי תת-זן מסוים של נגיף זה, זניו השונים יכולים להדביק גם חזירים ועופות.
במרץ 2009 פרצה מגפת שפעת על ידי נגיף זה במקסיקו, גרמה ללמעלה מ-1,600,000 מקרי הדבקות בעולם וגבתה את חייהם של למעלה מ-17,000 בני אדם. לעתים נדירות, המחלה מסתבכת לכדי זיהום וסכנת מוות. הטרגדיה הידועה האחרונה אירעה רק לפני כשבועיים, כאשר בת 20 מאריזונה שבארצות הברית מתה יממה לאחר שאובחנה כחולה בשפעת, למרות שלדברי משפחתה לא סבלה מבעיות רפואיות אחרות, למעט הצטננויות מדי פעם. 

אלני מוריאטה, אם לשניים, החלה להתלונן על כך שאינה מרגישה טוב. "ביום שני היא עדיין לא הרגישה טוב, אז אחותה לקחה אותה לטיפול נמרץ, יחד עם והילדים. אבחנו אצלם שפעת, ושלחו אותה הביתה עם תרופות לטיפול", סיפרה דודתה סטפני דונזלס לחדשות "פוקס 10". אך עוד באותו הלילה מצבה של אלני החל להתדרדר, ובבוקר למחרת אמה לקחה אותה לטיפול נמרץ כשהיא סובלת מקשיי נשימה. לאחר מכן כאמור נקבע מותה.