ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, נחקר היום (רביעי) במשך שעות במשרדי להב 433, בפרשת השחיתות בראשון לציון. צור חשוד שפעל לקידום אינטרסים של אנשי עסקים בעיר תמורת טובות הנאה. חקירתו של צור נערכה על רקע ההתקדמות במגעים בין המשטרה לבין משה יוסף לגבי הפיכתו kעד מדינה.



ייתכן שחקירתו היום של צור נבעה מכך שעדותו של יוסף מסבכת את ראש העירייה או מנקה אותו בפרשת "מתחם האלף", והם בישו לאמת את דבריו עם צור. בחשדות עשר דווח אתמול, כי עדותו של יוסף מסירה את החשדות מצור, בפרשת "מתחם האלף".



בתחילת החודש נעצר צור למשך מספר ימים. בהארכת מעצרו הראשונה אמר נציג המשטרה, כי הוא מעורב במספר פרשיות: "על פי חומר החקירה הוא נמצא ברף הגבוה למעלה. הוא מזוהה מבחינתנו עם מספר פרשיות, מספר מעורבים והוא בהחלט עלול לשבש חקירה". 



על פי ההסכם המתגבש בין המדינה למשה יוסף, הוא יודה בכל העבירות שיוחסו לו בהן קבלת כספים ותיווך לשוחד, העברת כספי שוחד, עבירות מס ומרמה. 


בתמורה, הוא ימסור עדות ויוביל בסופו של דבר להפללתו של ח"כ דוד ביטן.



יוסף, מי שמוגדר כגזברו של ח"כ ביטן והחשוד העיקרי בפרשת השחיתות בראשון לציון, ימסור עדות מלאה ויסכים לרצות עונש מאסר בפועל כאשר המחלוקת היא לגבי תקופת המעצר, כשהפרקליטות דורשת שלוש שנות מאסר בפועל, ופרקליטיו של יוסף, עורכי הדין גיל דחוח ואילן סופר מבקשים שעונש המאסר יוקצב לשנה וחצי בלבד. 



על פי ההסדר שמוצא על ידי פרקליטיו, יוסף לא ימסור עדות כוללת, אלא ייתן עדות לגבי עבירות שמיוחסות לו ולביטן, ורק לאחר מכן ביטן יוזמן להמשך החקירה. נציין כמובן שאם וכאשר ייחתם הסכם הוא יהיה חייב את אישור הפרקליטות.