התגובה הפלסטינית להכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא 'מכוערת, פרובוקטיבית ואנטישמית'", כך אמר שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן בראיון לג'רוזלם פוסט. עוד אמר פרידמן כי התגובה הפלסטינית הייתה "רגשנית במידה רבה ומוגזמת משום שטראמפ הבהיר שארה"ב" לא נוקטת עמדה בכל סוגיות הסדר הקבע, לרבות הגבולות הספציפיים של הריבונות הישראלית בירושלים".



על דברי הפלסטינים כי ידחו כל תיווך של ארה"ב בתהליך השלום אמר פרידמן כי "לא יהיה תהליך שלום ללא מעורבותה של וושינגטון. אין דרך עוקפת ארצות-הברית. ישראל הבהירה שלא תנהל משא ומתן תחת כל תיווך אחר. יתר על כן, רק לארצות הברית יש את האמינות האזורית להביא הסכם שלום היסטורי". עוד הוסיף כי "אנחנו אומה של חוקים וחוקים אלה קיימים כדי לשקף מדיניות ממשלתית חשובה. אין שום סיבה שהפלסטינים לא יוכלו לציית לחוקים האלה, ואם יעשו זאת, תהליך השלום יתקדם מאוד".



על השאלה האם טראמפ מצפה לעלייה בתמיכת הציבור היהודי בארצות הברית בעקבות ההכרזה על ירושלים אמר פרידמן כי "אני מאמין בתוקף שיהודי ארה"ב מכל הזרמים חייבים לנשיא חוב עצום של הכרת תודה על החלטתו ההיסטורית לטובת ירושלים. בעוד הנשיא לא הגיע להחלטתו כדי לזכות בחסדי ציבור, הוא בהחלט ראוי לכל התודה שקיבל".



"טראמפ יירשם בספרי ההיסטוריה כאחד הידידים הגדולים ביותר של ישראל", אמר פרידמן, "על כולנו להריע על האומץ והבהירות המוסרית שהציג הנשיא, בניגוד לרצון של עמים רבים אחרים, לגבי המרכזיות של ירושלים לישראל ולעם היהודי".