ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה הפורש, ניצב מני יצחקי, יצטרך להמתין מספר שבועות עד שיידרש לסכם את חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בימים אלו נחקר לבקשת המשטרה מידע חדש בפרשת המתנות, ועל פי המסתמן, ראש הממשלה יידרש ללפחות חקירה אחת נוספת כדי להשיב על הממצאים שיעלו בעקבות אותו מידע. 



מלבד המידע החדש, יישאל ראש הממשלה גם על מידע נוסף, לפיו הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן, שעדותה נחשבת לעדות מפתח בפרשה, קנתה עבור בני הזוג גם מעילים בשוויי אלפי שקלים, ולא רק תכשיטים, סיגרים ומפניות.



הסמכות הבלעדית להורות על סיום החקירה כשמדובר בראש הממשלה נתונה בידיהם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדבליט ופרקליט המדינה שי ניצן בהסכמה ביניהם. בשלב זה טרם ניתן אישור כזה למשטרה, ולכן עד כה הסיכומים שמתגבשים במשטרה נסמכים על הפרקליטה המלווה בתיק, עו"ד ליאת בן ארי, ועל מפגשים מול היועמ"ש וזאת לנוכח הממצאים שהתגבשו לגביהם ראיות לכאורה עד כה.



אם לא היה מתקבל המידע החדש תוך כדי החקירה, היה מקבל ניצב יצחקי את האישור להתחיל ולסכם את החקירות ולהגיש את דוח ההמלצות לפרקליט המדינה וליועמ"ש.



כיוון שמדובר בחקירות מורכבות וסבוכות, החלו במשטרה לרכז את חומר החקירה ולתמצת אותו, כדי שבסופו של יום יהיה ניתן להרכיב ממנו את דוח הסיכום.


עד כה עולה שנמצאה תשתית ראייתית לכאורה בכל הקשור לחומר הרב שנאסף על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, בשתי הפרשות.



אלא שגורם בכיר, המעורה בפרטי החקירה, ציין בפני מעריב אונליין, כי כל עוד לא ניתנה הנחייה לבצע את סיכום החקירה, מבחינת הגופים הרלוונטיים היא עדיין חיה ומתנהלת, וכל אמירה או התבטאות אחרת היא לא על דעתם. "ישנם חומרים שנבדקים ובמידת הצורך בהחלט ייתכן שראש הממשלה ייחקר פעם נוספת".



גורם במערכת האכיפה ציין כי "סיכום החקירה יתבצע רק לאחר קבלת אישור מהיועמ"ש ופרקליט המדינה, ובינתיים אישור שכזה טרם ניתן. בכל מקרה ניצב יצחקי יהיה זה שיסכם את החקירות, לנוכח החומר הרב והוא ייאלץ להישאר בינתיים ולהיערך בהתאם".