71. אמנון אברמוביץ' - עיתונאי


נדמה כי העיתונאי הוותיק בעל הנוכחות הדומיננטית ב"אולפן שישי", שזכה בשנה האחרונה למספר שיא בהשמצות ברשת, אינו מתרגש מהרעל המופנה כלפיו. הוא ממשיך "להרגיז" מדי סוף שבוע את הצופים בעזרת חדות לשון, פרשנות רחבת ממדים ומעמיקה וחשיפת שחיתויות. אברמוביץ', איש חברת החדשות, ימשיך כנראה בשלו גם בשנת 2018.



אברמוביץ'. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
אברמוביץ'. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



72. עמית סגל - עיתונאי


יושרה עיתונאית, קריירה אקדמית, תחקירים מעמיקים ומאות אלפי עוקבים ברשת. סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, אחראי בין היתר לחשיפת פרשת הקזינו של אורן חזן ולחשיפה האחרונה באשר לפעילות העמותות הקשורות לכאורה לדני דנון. סגל מגיש יחד עם ירון דקל את התוכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל, שנחשבת ליצרנית כותרות סדרתית.



73. אראל סג"ל - עיתונאי


סג"ל, איש ערוץ 20 וכותב מאמרים ב"וואלה", הוא לא העיתונאי הסטנדרטי והמעונב, אלא סטיריקן, בוגר לימודי קולנוע, שהתפרסם בזכות הטורים שלו ב"מעריב". בתחילת השנה עזב את "מקור ראשון" ועבר לכתוב פרשנות ב"וואלה", במקביל להגשת תוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20. נחשב לאיש ימין שמרבה בביקורת כלפי מחנה השמאל.



אראל סג"ל. צילום: יח"צ
אראל סג"ל. צילום: יח"צ



74. שלי יחימוביץ' - חברת כנסת מטעם המחנ"צ


יו"ר הוועדה לביקורת המדינה עברה שנה סוערת ומלאת תהפוכות. היא ספגה מפלה בבחירות ליו"ר ההסתדרות, בהתמודדות הטעונה מול אבי ניסנקורן, ועתרה לבית המשפט בטענה לפגיעה בטוהר הבחירות אך התוצאות לא שונו. כשהקריירה הפוליטית שלה נראתה בצלילה, החליטה לתמוך באבי גבאי לראשות מפלגת העבודה, וזכייתו החזירה אותה לקדמת הבמה הפוליטית במפלגה.



שלי יחימוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שלי יחימוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



75. עדי סופר תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל


מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, עומדת בראש גוף תקשורת בעל השפעה רבה על השיח הציבורי ועל היבטים פרסומיים וכלכליים. פייסבוק ישראל מגבירה דרמטית את החשיפה לרשת החברתית חובקת העולם, ומתמודדת עם תופעות חריגות כמו הסתות והכפשות כלפי ציבורים ואנשים פרטיים.



עדי סופר תאני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עדי סופר תאני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



76. נתן שרנסקי - יו"ר הסוכנות היהודית


יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, הצליח לשמר את מעמדו הממלכתי של הארגון הוותיק על רקע השסע בחברה הישראלית. היריבויות הפוליטיות לא כבשו את הסוכנות היהודית, שגם בעולם משמרת את מעמדה כגוף יהודי מוביל. שרנסקי היה אסיר ציון בברית המועצות, פוליטיקאי ושר בממשלות ישראל.



שרנסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שרנסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



77. יולי אדלשטיין - יו"ר הכנסת


יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, טיפח יחסי אמון עם ראשי סיעות וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית. הוא יצא לפני כחודש נגד כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שהשנה יתקיים בסימן 70 שנים להקמת מדינת ישראל. אדלשטיין דרש לשמר את המעמד המיוחד של יו"ר הכנסת, שהוא הנואם המרכזי בטקס היוקרתי.



78. יגאל גואטה - ח"כ לשעבר


יגאל גואטה התפטר בשנה החולפת מהכנסת בעקבות לחצים שהופעלו עליו מצד רבנים ואישים חרדים המזוהים עם ש"ס, לאחר שחשף כי שנתיים לפני כן השתתף בחתונת בן אחותו, שהתחתן עם בן זוגו. גואטה קיבל את הדרישה לפרוש ועורר ויכוח על אודות היחס של החרדים לנישואים חד־מיניים. בכל מקרה, גואטה בחר במשפחתו על פני הפוליטיקה.



יגאל גואטה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יגאל גואטה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



79. יהודה משי זהב - יו"ר זק"א


יהודה משי זהב, פעיל חרדי בולט ויו"ר זק"א, נמצא כבר עם הפנים לשנה הבאה, בהנחה שיתקיימו בה בחירות לכנסת. הוא מתכוון להצטרף לפוליטיקה, להתמודד בבחירות, וכנראה לא במסגרת של מפלגה חרדית. אחת האפשרויות שעלו היא הצטרפות לליכוד. משי זהב חדר לתודעה הציבורית בשורת פעילויות התנדבותיות.



יהודה משי זהב. צילום: מיכה קירשנר
יהודה משי זהב. צילום: מיכה קירשנר



80. סטטיק ובן אל - זמרים


באים להם שני "פרחחים" שלא רק שמצליחים לשבור את הרשת, להשתלט על תוכניות פריים־טיים ולתחזק מערכת עסקית משומנת של מרצ'נדייז, הם גם מקבלים את תו התקן הממסדי: פרס אקו"ם.



סטטיק ובן אל. צילום: אורית פניני
סטטיק ובן אל. צילום: אורית פניני