ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, ח"כ חיים ילין (יש עתיד) התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ וסיפור על החיים בעוטף עזה בצל המתיחות והחשש התמידי מירי רקטות. "זיהיתי את היציאה של כיפת ברזל לפני האזעקה, החושים שלנו מאוד מחודדים, אלה החיים שלנו. אנחנו חיים בפוסט טראומה ועדיין צומחים כי המקום מדהים", סיפר על ירי הרקטות ביום שישי.



"אני הייתי שם בקיבוץ כפר עזה, בטקס יום ההולדת העצוב (של אורון שאול) מול סג'עייה. אם היינו מגיבים על כל פצמ"ר איך שחלק רצו (בריחה), לא הייתה התיישבות בעוטף עזה או בכלל. בלי חוסן לא תוכל לנצח את הטרור, גם אם יש לך טנקים. שיפסיקו להתלהם מול אותם אלה שהקימו את הנגב ולקרוא להם "חמוצים" כי זאת פגיעה קשה הרבה יותר", הוסיף.



"שהממשלה לא תפחד לדבר, היא מסרבת לדבר על עזה", הוסיף. כזכור, ירי הרקטות האחרון התרחש ביום שישי במהלך טקס לציון יום הולדתו של החייל אורון שאול ז"ל, שגופתו מוחזקת ברצועת עזה. שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל ואחת מהן פגעה במבנה באחד היישובים הסמוכים לגדר המערכת. מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות הנוספות ובאירוע לא היו נפגעים. בתגובה לכך, תקף הלילה צה"ל עמדת חמאס ברצועת עזה.


 

השיגורים ביום שישי קטעו טקס בו משפחת שאול ציינה את יום הולדתו ה-24 של בנה אורון, לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ"שים במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת על ידי ארגון חמאס. בטקס השתתפו יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי וראש עיריית שדרות אלון דוידי. גבאי אמר: "לא יכול במדינת ישראל שככה נאבד את ההרתעה, כשהם יודעים שיש פה טקס ויורים. אני מקווה שראש הממשלה שלנו יידע להגיב. עד כמה חוצפה יש לאנשים האלה לירות על אירוע כזה, זה מעיד שאיבדנו את ההרתעה מולם".