יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), זומן הבוקר (ראשון) לחקירתו החמישית ביום שלישי הקרוב בשעה 9:00. ביטן ייחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בהמשך לפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון הנחקרת על ידי חוקרי היחידה. בינתיים, ממשיך איש העסקים משה יוסף, להתעקש שלא לחתום על עסקת הטיעון עם הפרקליטות וזאת עד שיובטח לו באופן מוחלט כי לא יידרש להעיד נגד משפחת ג'רושי וגורמים מתוך המשפחה.



יוסף, בעלי חנות הרהיטים "מצדה", שם בוצעו מרבית ההקלטות המפלילות, ובעל חברת תשתיות נחשב במשטרה לאחת הדמויות המרכזיות בפרשה ומי שמוגדר כצינור להעברת כספי השוחד מקבלנים ויזמים אל ח"כ ביטן.
 
תחילה ניסו חוקרי יאח"ה להפעיל עליו לחץ לחתום על הסכם עד מדינה אולם בעצת פרקליטיו עורכי הדין גיל דחוח ואילן סופר, הוא לא נכנע לתכתיבי החוקרים וסירב לשתף פעולה. בחקירתו שמר יוסף על זכות השתיקה, כך שלא נידב מידע לחוקרים מעבר לזה שנמצא ברשותם - מה שמצביע על חשיבות החומר והפרטים שברשותו.
 

בפרקליטות הסכימו להפחית בעונשו ולהשית עליו עונש מאסר בן 18 חודשים בפועל, כמו גם על כל אחד מנותני השוחד אלא שכבר נדמה היה כי הוא קרוב לחתימה על ההסכם ולאחר שהביע הסכמתו לתקופת המאסר, הוא התבצר בעמדתו לפיה לא יחתום על ההסכם עד שיקבל התחייבות שלא יידרש כאמור להעיד נגד ג'רושי.


משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששוני
משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששוני

 
בפרקליטות בוחנים את בקשתו ולמען הסר ספק נוטים להסכים עימה אולם הם יעדיפו להמתין לחקירתו הנוספת של ח"כ ביטן כדי לדעת האם יש למהר ולהגיע להסדר שהוצע או שמא לפעול מול יוסף בדרך הפוכה ולהגיש נגדו כתב אישום מבלי לקבל את גרסתו, שכן מרבית העבירות תועדו ואומתו באמצעות ההקלטות והצילומים.


על הפרק - מו"מ על תשלום המס שיוסף ישלם

 
בינתיים, נדמה יותר כי יוסף לא ממהר לחתום על ההסכם כיוון שבמהלך החקירה תפסה המשטרה רכוש וכספים מחשבונותיו של יוסף בשווי הנאמד בעשרות מיליוני ש"ח ואלו נמצאים עתה בטיפול ובדיקה של רשות המיסים.
 
נודע כי לנוכח העסקאות שתועדו והיקפי הכספים שהעביר יוסף אל ח"כ ביטן באמצעות חשבוניות פיקטיביות או דרך גורמים נוספים הוא יידרש לשלם כ-5 מיליון ש"ח, כך שהסכום האמור יישאר בשלב זה ברשות חוקרי הרשות וזאת עד שיסכים לחתום במסגרת עסקת הטיעון גם על תשלום המס בגובה שייקבע לו. יוסף מנגד, סבור כי הוא ראוי להפחתה משמעותית בתשלום המס כיוון שבכוונתו למסור מידע חשוב לביסוסה של החקירה.
 
בינתיים, כשנודע כי יוסף קרוב להסכם מול הפרקליטות נקט פרקליטו של ח"כ ביטן, עו"ד אפרים דמרי, בטקטיקה מחושבת לפיה הנחה את מרשו לשמור על זכות השתיקה עד שהחוקרים יטיחו בו את העובדות שבידיהם ויעמתו אותו מול יוסף. עתה עולה כי יוסף מסרב גם להגיע לעימות מול חברו הקרוב במשך השנים ולכן גם סירב להצעה לחתום על הסכם עד מדינה.