הקדימו את חוק המרכולים: מועצת עיריית גבעתיים אישרה הערב (ראשון) בתום דיון סוער את הצעת החוק שהביא ראש העירייה רן קוניק לתיקון חוק העזר העירוני שיאפשר פתיחת 22 מרכולים ופיצוציות בעיר בשבת. החוק התקבל ברוב של 10 תומכים שלושה מתנגדים ונמנעת. שלושה חברי מועצה נעדרו מהישיבה. גבעתיים היא העירייה השנייה שמאשרת את התיקון לחוק העזר בשבוע האחרון, לאחר שגם בעיריית ראשון לציון הצביעו בעד פתיחת עסקים בשבת.

חוק העזר תוקן לפני אישור אפשרי של חוק המרכולים שמקדם שר הפנים אריה דרעי. זאת בכוונה למנוע לאחר מכן את אישורו. עם זאת, התיקון החדש מצריך את אישור שר הפנים אך במידה והוא לא יאשר בעירייה צפויים לעתור לביהמ"ש על פי התקדים של תל אביב.
ויוי וולפסון, סגנית ראש עיריית גבעתיים, אמרה בעקבות אישור התיקון לחוק: "אני שמחה שהצלחנו לעשות את זה סוף סוף וצר לי מאד שהדיון הזה נגרר כל כך הרבה זמן. הניסיון של חברי קואליציה להלחם במועצה מבפנים וכנגד עמדת התושבים היה חצוף וטוב שמאחורינו. קראתי לראש העיר לפטר אותם אחרי שהוכיחו שנאמנותם לחברי מפלגתם בכנסת גבוהה יותר מאשר מחויבותם לתושבי גבעתיים שרוצים לחיות בעיר חופשית ונטולת כפייה דתית. נלחם בכל הכוח ובכל האמצעים על מנת לשמור על גבעתיים חופשית וכמוה על שאר ערי ישראל".