עובדי הסקטור התפעולי והסקטור המכני בנמל אשדוד הודיעו היום (שלישי) על הפסקת הטיפול באוניות ובמשאיות בנמל, במחאה על החלטת הנהלת הנמל לגייס עובדים חדשים. בתגובה, פנתה הנהלת הנמל לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. השופט, יוסף יוספי, הוציא צו ארעי המורה לוועדי העובדים לשוב באופן מיידי לעבודה עד לדיון שיתקיים היום בשעה  13:00.

השביתה פרצה הבוקר 14 יום לאחר הכרזה על סכסוך עבודה, בעקבות החלטת ההנהלה לקלוט 60 עובדים חדשים לסקטור התפעול. עובדי הנמל הוותיקים ניסו למנוע את המהלך והציעו להנהלת החברה פתרונות "שייתרו את קליטת העובדים החדשים או לפחות יצמצמו משמעותית את מספרם".



מחברת נמל אשדוד נמסר כי "ועדי עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני בחברת נמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתה פראית ופיראטית ולא התייצבו לעבודה הסדירה במסגרת משמרת א׳. כתוצאה מכך, לא מתבצעת עבודת הפריקה והטעינה ברציפי הנמל ונגרמים שיבושים קשים בעבודה הסדירה.



"שביתת עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני באה על רקע קליטתם לעבודה בנמל בתחילת השבוע של 32 סוורים חדשים מאוכלוסיות ייעודיות - נשים, אתיופים, מוסלמים, דרוזים וצ׳רקסים. אתמול, החליט שופט ביה״ד האזורי לעבודה בבאר שבע יוסף יוספי כי היום בשעה 13:00 יתקיים דיון בנושא בנוכחות הצדדים".



"השביתה גורמת לפגיעה כלכלית גדולה למשק הישראלי, להפסדים כספיים ללקוחות הנמל ולנמל עצמו ״ועדי העובדים מבזים את החלטות בתי הדין לעבודה ומבקשים לפגוע בהחלטות שבסמכות המלאה של ההנהלה באמצעות שביתות פראיות ופיראטיות. ההנהלה תטפל בשביתה זו באמצעות כל הכלים המשפטיים, הארגוניים והמשמעתיים העומדים לרשותה".