האם תיק הסחיטה הגרנדיוזי של היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, שנחקר באופן סמוי במשך למעלה מחצי שנה וייחס לבני משפחת אלפרון מעשים חמורים לרבות הצתה ואיומים, נקלע לקשיים? אחרי 20 ימים במעצר קיבל היום (שלישי) שופט בית משפט השלום בראשון לציון גיא אבנון את הסכמת נציג היחידה החוקרת, פקד תומר ליכטמן ופרקליטו של דרור אלפרון עו"ד משה יוחאי, והורה על שחרורו של אלפרון למעצר בית בן שבעה ימים וכן אסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, למעט עם אחיו במשך 30 יום. עוד קודם, בשבוע שעבר שוחררו ממעצר גם אחיו של אלפרון אלעד ועומר.

כזכור, יצאה המשטרה בקול תרועה רמה עם מעצרם של האחים עומר ואלעד אלפרון יחד עם מעורבים נוספים בחשד שהיו מעורבים במספר אירועי סחיטה ואיומים, גביית דמי חסות ואלימות שהפגינו כלפי בעלי עסקים שלא סרו למרותם באזור השרון. 

שבוע לאחר מכן, יצאה המשטרה בהודעה נוספת לפיה ביצעה את מעצרו של האח דרור וזאת אחרי שהיה בבריחה כביכול וניסה להימלט משוטרים. בבית המשפט טענו נציגי היאחב"ל כי אלפרון , נצפה ברכבו באזור יוקנעם וכשהבחין בשוטרים פתח בנסיעה מהירה והחל להימלט. במהלך מנוסתו ובניסיונותיו לחמוק מהשוטרים פגע במספר כלי רכב וסיכן את חיי המשתמשים בדרך. עוד ציינו השוטרים כי אלפרון ירד מרכבו והחל להימלט רגלית אולם נעצר בסופו של מרדף.

עו"ד משה יוחאי. צילום: ניר קידר
עו"ד משה יוחאי. צילום: ניר קידר

בבית המשפט האריך השופט אבנון מפעם לפעם את מעצרו של החשוד כשהוא מציין כי חלה התפתחות בחקירה. היום כאמור הודתה המשטרה כביכול כי התיק נקלע למבוי סתום וזאת אחרי שפרקליטו של החשוד טען גם בדיון הקודם כי לא ניתן להוכיח קשר בין דרור אלפרון למעשים המיוחסים לו וכי הוא מעולם לא בבריחה ולא ניסה להימלט משוטרים שכן לא ידע כלל שהוא דרוש לחקירה. לאחר ששוחח עם נציג המשטרה הגיעו הצדדים להסכמה לפיה החשוד ישוחרר למעצר בית בן שבעה ימים.