חשדות נוספים נגד דוד ביטן: המשטרה בודקת חשד לפיו חבר הכנסת קיבל שוחד ממספר גופים, ביניהם חברות קבלניות. בעליה של אחת החברות הקבלניות נמנה עם המקורבים ביותר לחבר הכנסת מן הליכוד. חברה נוספת הנחשדת כי פעלה באופן דומה, בונה לא מעט בראשון לציון. 

על פי החשד, מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים, שהועברו לכאורה לביטן דרך מקורבו משה יוסף וחנות הרהיטים שלו. חוקרי היחידה הארצית ליחידת הונאה חושדים שהכסף ניתן ליוסף תמורת ספות שמעולם לא סופקו ותמורתו הוציאה חנות "מצדה" שבבעלותו חשבונית פיקטיבית. יוסף, אגב, יידרש לשלם על החשבונית הזו מס. 

היום הגיע יוסף למסור עדות נרחבת בפרשה. הוא הגיע עם עורכי הדין שלו גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג. גורמים המעורים בפרטים סבורים שעדותו של יוסף עלולה לסתום את הגולל על ח"כ ביטן, החשוד המרכזי בפרשה. עדותו של יוסף באה לאחר תקופה במהלכה היה עצור ושמר על זכות השתיקה. העובדה שהחליט להתחיל לדבר יש בה כדי להטיל מהלומה על מצבו של ח"כ ביטן.

בעדות במשרדי היאח"ה בלהב 433 במשטרה מאשר יוסף כי כינוי ה"צינור" שהדביקה לו המשטרה משום שחשדה ששימש להעברת כספי שוחד אל חברו הקרוב היה מדויק. "הוא מספר על מיליוני שקלים שקיבל מקבלנים ובעלי עניין, בין היתר חברות ציבוריות מוכרות שהפקידו ברשותו סכומי כסף גדולים כדי שיעבירם אל ח"כ ביטן בתמורה לסיוע בזירוז הליכים ואישורים בעיריית ראשון לציון", אומרים גורמים המעורים בפרטי החקירה. לדבריהם, יוסף מספר גם על רשויות מקומיות אחרות, שגם אליהן זרועו הארוכה של ביטן הגיעה לכאורה ובתמורה קיבל מאות אלפי שקלים מאותם פונים.

מסירת העדות של משה יוסף עשויה להימשך מספר ימים. במקביל, כבר ביום חמישי יגיע ח"כ ביטן למשרדי להב 433 כדי להיחקר בפעם השלישית. בשלב הזה יטיחו החוקרים בח"כ ביטן חלק מהראיות שבידיהם ויעמתו אותו מול העדות המפורטת של חברו הקרוב כדי לגרום לו להפסיק את שתיקתו. למרות כל האמור, לא מן הנמנע כי החקירה עלולה להידחות פעם נוספת, הפעם לפי צורכי המשטרה ושיקולי החקירה.

מוקדם יותר היום התפרסם כי חלה התפתחות משמעותית בתיק 1803 - פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. חבר הכנסת ביטן צפוי להגיע ביום חמישי לחקירה נוספת, והוא אמור להישאל על ההתפתחויות החדשות.


שמו של יוסף עלה כמי שמועמד לחתום על הסכם עד מדינה בפרשה, אולם הסכם זה לא יצא אל הפועל לאור מחלוקות בין צוות החקירה ביאח"ה לפרקליטו של החשוד. לאחרונה גם עלתה אפשרות לפיה יוסף יחתום על הסדר טיעון בפרשה, אולם גם כאן חל עיכוב בנושא שכן יוסף, שהסכים לרצות עונש מאסר בפועל בן שנה וחצי, דרש שלא יצטרך לחשוף פרטים אודות מי מבני משפחת
ג'רושי ששמם נקשר לפרשה. 

המשטרה הציעה ליוסף לחתום על הסכם עד מדינה שבו יחשוף את כל הפרטים אודות מעורבותו ומעורבות ביטן בפרשה. במהלך כל החקירה, שמר יוסף על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, זאת בעצת פרקליטיו גיל דחוח ואילן סופר. אז גם נתנה הפרקליטות את ברכת הדרך למהלך, אולם בשלב מסוים עלתה ההצעה לפיה יוסף יחתום על הסדר טיעון בעטיו יושת עליו עונש מאסר של 15 חודשים והוא יישלם קנס כספי בסכום הנאמד במיליוני שקלים וכן ישלם את חובו לרשות המיסים בסכום של כמיליון שקלים.



גם הסדר זה לא יצא אל הפועל ואתמול כזכור הגישה היחידה החוקרת, באמצעות רפ"ק עו"ד ערן שפי, בקשות להאריך את תנאי השחרור המגבילים שהוטלו על ראש עיריית ראשון לציון צור, סגנו חממי ומנכ"ל החברה הכלכלית מושיוב, האמורים לפוג ביום רביעי הקרוב וזאת עד לחודש מאי. על פי תנאי השחרור, יורחקו ראש העיר ושני הבכירים ממשרדי העירייה ומהחברות העיריות המשתייכות אליה. על צור נאסר לחתום על מסמכי העירייה או בשמה וכן לא ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה.



בבקשה הדגישה המשטרה כי במהלך החקירה נוספו ראיות המחזקות את החשד כנגד המעורבים לרבות ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בין היתר בעבירות של שיבוש חקירה. נזכיר כי לאחרונה הסתמן כי לאור מסמכים שהוצגו בפני יוסף במהלך החקירה, אין ביכולתו או בידיעתו כדי להפליל את צור.