החזית החורפית שהגיעה לארץ לקחה הפסקה קלה והיום (רביעי) הגשמים צפויים להיחלש, והטמפרטורות יעלו מעט. אך החל ממחר ועד שבת צפוי הגשם לחזור, ובעוצמה. בהודעה שנשלחה לרשויות המקומיות נכתב כי השירות המטאורולוגי בתיאום עם המשטרה מתריע על צפי של החמרה במזג האוויר החל מיום חמישי, כאשר הגשם והרוחות יתחזקו בהדרגה. ביום שישי, צפוי מזג אוויר גשום וסוער, מלווה בסופות רעמים, רוחות חזקות וגלים גבוהים עם פוטנציאל לנזקים. מהמרכז דרומה.



השירות ההידרולוגי צופה גם שיטפונות בנחלי הכנרת והגליל, לראשונה השנה, אך גם קרוב לחוף ובמקומות המועדים במזרח, וזרימות חזקות בנחלי המרכז. השיטפונות צפויים להגיע גם לנחלי מדבר יהודה ולחלק מנחלי הדרום, עד לאגן צין לפחות, עם צפי לשיבושי תנועה בכבישים 40, 90 ו-25. ישנו פוטנציאל לנזקי רוח וגם לנזק מגלים קרוב לחוף.



הרשויות המקומיות נדרשות לנקוט בפעילות למניעת מפגעים ותקלות חשמל ובתחום הניקוז למניעת שיטפונות. כמו כן, יש להיערך לגיבוי חשמל של גנרטורים בכל האתרים החיוניים. המערכת הצפויה היא החזקה ביותר בעוצמתה מתחילת החורף. הטמפרטורות בערים נבחרות ברחבי הארץ: חיפה: 18-10 מעלות, תל אביב: 18-11, ירושלים: 14-7, באר שבע: 18-9 ואילת: 22-11.



לראשונה העונה - שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון
לראשונה העונה - שלג בחרמון. צילום: אתר החרמון



לראשונה העונה: אתר החרמון נפתח למבקרים



בתוך כך, מבקרים רבים ניצלו את יום השלג המשמעותי הראשון והצפינו אתמול לאתר החרמון. מזג האוויר הערפילי שהיה שלשום התבהר, מה שהוביל לנהירה של אלפי מבקרים שפקדו את ההר ונהנו מבילוי מושלג ומכניסה חינם לאתר.  “זהו חג אמיתי שאנחנו יכולים להגיע מאשדוד וליהנות מסוג של אירופה, כך סתם באמצע השבוע”, אמר גדעון, שביקר באתר. הוא ורעייתו לקחו יום חופש והחליטו לעלות עם שלושת ילדיהם לחרמון. “העדפנו לקחת חופש מהעבודה ולוותר על יום לימודים של הילדים כדי שהם יהנו מהשלג ולא יאלצו להיגרר איתנו כמו בשנה שעברה, בשבת, בפקקים, ובסוף יש רק דוחק", הוא הוסיף.



נאווה מקיבוץ בית אלפא אמרה: “החרמון בתחילת השלג הוא הדבר הכי יפה שאפשר לצפות לו. קר, נעים ומושלג והשמש מבצבצת מדי פעם. זה עושה את החוויה למושלמת”. דוד מראש העין הוסיף: “החרמון זה הדבר הכי טהור שיש למדינת ישראל. אני קורא לכולם להגיע לכאן, ושלא יעלה למישהו רעיון להחזיר את הגולן או את החרמון”.



התנועה בכל מהלך היום לאתר זרמה ולא נרשמו עומסים. הציבור הרחב ברובו נהנה מהשלג הישראלי, ובאתר מצפים למנת השלג שצפויה להגיע ביום שישי הקרוב, בתקווה שתביא לפתיחת האתר גם לגולשים. הטמפרטורה באתר הייתה אתמול ושלשום סביב 2 מעלות. באתר טוענים כי הם ממליצים להגיע לאתר בימים אלה אבל לא על חשבון בתי ספר לילדים, “חלילה שלא יתפרש שאנחנו משכנעים אנשים הורים לא לקחת את ילדיהם לבתי הספר”, אמרו באתר.


כאמור מיד אחרי פתיחת האתר למבקרים הותרה הכניסה ללא תשלום. המתקנים ברובם היו סגורים מפאת מזג האוויר ונפתחו בהתאם לתנאי מזג האוויר. גובה השלג במפלס התחתון כ־ 12 ס”מ, ובמפלס העליון כ־25 ס”מ. העלייה לאתר מותרת מגיל חמש ומעלה.