התפתחות נוספת  בחקירת פרשת ביטן. משטרת ישראל עיכבה הבוקר (רביעי) לחקירה באזהרה מנכ"ל חברת בנייה גדולה בחשד למעורבות בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. החשוד הובא לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. 

 
מן המשטרה נמסר כי מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, במשותף עם רשות המסים חקירות מע"מ באר שבע וחקירות מס הכנסה תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. ככל שיידרש מבחינה חקירתית יובא החשוד לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון.

אתמול דווח כי ביטן חשוד בקבלת שוחד ממספר גופים, ביניהם גם חברות קבלניות. בעליה של אחת החברות הקבלניות נמנה עם המקורבים ביותר לחבר הכנסת מן הליכוד. חברה נוספת הנחשדת כי פעלה באופן דומה, בונה לא מעט בראשון לציון. 
 
על פי החשד, מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים, שהועברו לכאורה לביטן דרך מקורבו משה יוסף וחנות הרהיטים שלו. חוקרי היחידה הארצית ליחידת הונאה חושדים שהכסף ניתן ליוסף תמורת ספות שמעולם לא סופקו ותמורתו הוציאה חנות "מצדה" שבבעלותו חשבונית פיקטיבית. יוסף, אגב, יידרש לשלם על החשבונית הזו מס. 

אתמול העיד יוסף במשרדי יאח"ה, ועל פי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הוא אמר כי הכינוי "הצינור, שהדביקה לו המשטרה מדויק. "הוא מספר על מיליוני שקלים שקיבל מקבלנים ובעלי עניין, בין היתר חברות ציבוריות מוכרות שהפקידו ברשותו סכומי כסף גדולים כדי שיעבירם אל ח"כ ביטן בתמורה לסיוע בזירוז הליכים ואישורים בעיריית ראשון לציון", אומרים הגורמים. לדבריהם, יוסף מספר גם על רשויות מקומיות אחרות, שגם אליהן זרועו הארוכה של ביטן הגיעה לכאורה ובתמורה קיבל מאות אלפי שקלים מאותם פונים.

ביטן עצמו צפוי להגיע מחר לחקירה נוספת. בשלב הזה יטיחו החוקרים בח"כ ביטן חלק מהראיות שבידיהם ויעמתו אותו מול העדות המפורטת של חברו הקרוב כדי לגרום לו להפסיק את שתיקתו. למרות כל האמור, לא מן הנמנע כי החקירה עלולה להידחות פעם נוספת, הפעם לפי צורכי המשטרה ושיקולי החקירה.