טרם הגעת החוק לעונש מוות למחבלים למליאת הכנסת, שם הוא עבר היום (רביעי) בקריאה טרומית, פרץ בממשלה ויכוח קולני שכלל דפיקות על השולחן בין השר יובל שטייניץ לשר הביטחון אביגדור ליברמן. במהלך הדיון על החוק פנה שטייניץ לשרים ואמר כי יש לערוך דיון בממשלה טרם מחליטים להעלות את ההצבעה לקריאה טרומית בכנסת. השר ליברמן הטיח בו: "אתה תמכת בהצעה הזאת בעבר". השר שטייניץ היה מופתע ושאל מתי בדיוק הוא תמך בחוק, ואז הישיר ליברמן מבט אליו ואמר: "כשהצבעת על כניסתנו לממשלה. זה חוק שכתוב במצע שלנו, זה חוק שידוע שאנחנו רוצים לקדם. אם הייתה לך בעיה איתו היית צריך להצביע נגד הכניסה שלנו". 

השר שטייניץ לא נותר חייב ושלף את קלף תקנון הממשלה: "התקנון מחייב כי לפני שהשרים תומכים בכל חקיקה פרטית יש לערוך דיון רציני בממשלה או בקבינט ודיון כזה לא התקיים"  ליברמן דפק בחוזקה על השולחן:"זה לא מקובל עליי. זו הפרה של ההסכמים הקואליציוניים". בשלב הזה התערב גם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן וצידד בדבריו של שטייניץ: "יש משהו בבקשה שלו לקיים דיון בממשלה על פי התקנון". על פי גורמים שנכחו בישיבה ליברמן קרא לעברו של ברוומרן "אתה שקרן", דפק שוב על השולחן ונטש את חדר דיוני הממשלה. ראש הממשלה נתניהו יצא אחריו ככל הנראה כדי להרגיעו. בסופה של הישיבה הוחלט כי ההצעה תאושר בטרומית ולאחר מכן תובא לדיון מעמיק בקבינט. 

יובל שטייניץ. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
יובל שטייניץ. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
על פי הערכות לא צפוי להצעת החוק רוב בקבינט. גם שר החינוך נפתלי בנט טען בראיונות שונים כי אין צורך בחוק הזה וכל שצריך זה שהתביעה תדרוש עונש מוות שכבר קיים היום בחוק. גם אם החוק יקבל את הרוב הנדרש בממשלה קיים סיכוי כי הוא ירוכך כך שגם אם יוטל עונש מוות על מחבל הוא יוכל להגיש ערעור מידית לבית המשפט העליון. יחד עם זאת יש לציין כי השר שטייניץ היה היחיד שמתנגד בממשלה באופן פומבי לחוק וטען כי הוא מסב נזק גדול יותר לישראל מאשר תועלת ודרש לקיים את הדיון. 

בינתיים כבר החלו להגיע גינויים לחוק, שגרירות האיחוד האירופאי בישראל גינתה את החקיקה והעלתה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה לפיו "עונש מוות לא עולה בקנה אחד עם כבוד האדם. הוא מהווה עונש לא אנושי ומשפיל, אין לו שום השפעה הרתעתית מוכחת והוא מאפשר מצב שבו טעויות משפטיות עלולות להיות קטלניות ובלתי הפיכות". יש לציין כי בכל אירופה ישנה רק מדינה אחת בה עוד נהוג גזר דין מוות והיא בלרוס, שבה זכויות האדם נמצאות בשפל. במזרח התיכון לעומת זאת ישנה רק מדינה אחת בה אין עונש מוות והיא ישראל. 

ליברמן אמר הערב בתגובה לאישורו בקריאה טרומית של חוק עונש מוות למחבלים כי "זהו יום חשוב להרתעה הישראלית ולמלחמה בטרור. עמדנו במילתנו וחוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית. זו התחייבותנו הערכית והמוסרית למשפחות השכולות, למצות את הדין עם המחבלים המרצחים בני העוולה. דם יהודי אינו הפקר!".
 
לטענתו, "ההצבעה היום בכנסת מסמלת שינוי מדיניות דרמטי. כעת יש לנו את הזכות לתבוע מהתביעה הכללית והצבאית לדרוש הטלת עונש מוות על מחבלים. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הקואליציה דוד אמסלם על העמידה האיתנה לצידנו. לא נעצור עד שנשלים את החקיקה ונעבירה בקריאה שלישית".