פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון: ההתפתחות המשמעותית שנרשמה אמש בחקירת תיק 1803 הובילה להתקדמות ממשית במגעים שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עם יזם הנדל"ן דרור גלזר, באמצעות פרקליטו עורך דין גיל עשת, לחתימה על הסכם עד מדינה בפרשה. כפי שפרסמנו בעבר, לפני כשבועיים וחצי החלו המגעים עם גלזר, מי שהיה עצור בפרשה, לחתום על הסכם עד מדינה. אז גם עלה כי במסגרת החקירה נחשפו החוקרים לחשד כבד למעורבות של גלזר במתן שוחד בסכום הנאמד בכ-250 אלף שקל לח"כ דוד ביטן וזאת באמצעות משה יוסף איש העסקים ומקורבו של ביטן. 
אז גם נחשף כי גלזר, שהוביל פרויקט מעונות לסטודנטים בדרום ת"א, נעזר לדבריו ביוסף לקידום הפרויקט בעיריית תל אביב. בחקירה טען גלזר כי הקשר בינו לבין יוסף נוצר על בסיס העובדה כי זה הציג עצמו בפניו כפרויקטור (מעכאר) ולכן מצא לנכון לשלם לו סכומי כסף לקידום שלושה פרויקטים נדלניים, כשהגדול ביניהם היה הפרויקט של מעונות הסטודנטים בדרום תל אביב. במשטרה ובפרקליטות עומדים על כך כי מדובר במתן שוחד לחבר הכנסת דוד ביטן באמצעות יוסף וזאת לאור קשריו של ביטן עם גורמים בעיריית תל אביב. 

דרור גלזר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
דרור גלזר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
במסגרת ניהול מו"מ לחתימה על הסכם עד מדינה דרשו במשטרה ובפרקליטות כי גלזר יודה בעבירת השוחד ויושת עליו עונש של מאסר בפועל בן שנה, וכן כי הוא ישלם קנס כספי. פרקליטו של גלזר, עו"ד עשת ביקש להשית על מרשו עונש של עבודות שירות, בקשה שנדחתה על ידי הפרקליטות והמו"מ המשיך להתנהל בעצלתיים. 

אלא, שלאור ההתפתחות המשמעותית שנרשמה אמש, והעדות הממושכת שמסר אתמול משה יוסף, חלה התקדמות משמעותית גם בניהול המו"מ בין הפרקליטות לגזלר. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי גלזר הבין כי אם יצטרך לנהל את התיק ובמידה ויגיע לשלב של הרשעה הוא צפוי לקבל עונש מאסר של שנה וחצי לפחות, ואילו בהסכם, גם אם יושת עליו עונש בן תשעה חודשים בפועל ובקיזוז ימי המעצר שריצה וכן בניכוי אפשרי של שליש לאור התנהגות טובה, יוותר לו לרצות עונש של שלושה חודשים בלבד מאחורי הסורגים. יש לציין כי הסכם עד מדינה כזה, באם ייחתם יסתום את הגולל באופן מוחלט על דוד ביטן בפרשה.