ההיערכות לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי להתחיל מחר בלילה מגיעה לשיאה. בתל אביב הוצבו הערב (רביעי) סוללות חול לאורך חופי רחצה, מחשש להצפות. התחזית למשבי רוחות של 100 קמ"ש וגלים ענקיים בגובה של עד שמונה מטרים, יצרו חשש מפני הצפות ונזקים לרכוש. במבצע בזק הוצבו באמצעות דחפורים סוללות העפר לאורך חופים בניסיון לבלום את ההצפות.



הסוללות שהוצבו בחופי ת"א. צילום: אבשלום ששוני
הסוללות שהוצבו בחופי ת"א. צילום: אבשלום ששוני


בתוך כך, בחברת החשמל הזהירו מפני נזקים שייגרמו לרשת החשמל והפרעות באספקה, בשל הרוחות החזקות, הגשמים, הברד והשלג. בחברת החשמל הסבירו, כי הרוחות העזות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפי וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרמית נזקים. בחברה ציינו, כי צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל הפרעה ופגיעה ובמקביל, תודלקו למעלה מ-200 גנרטורים, ברמות הרמה ומנופים. במקביל, מתבצעות סריקות קווים ועבודות גיזום. לקראת יום שישי מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברולטפל רק בנזקים והפרעות באספקת החשמל, בהתאם לצורך.

בחברת החשמל יצאו בקריאה לציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מיידית על חוטי חשמל קרועים, או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור מתבקש לפנות לחברה באמצעות מוקדי השירות 103. בחברת החשמל הזהירו, כי אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות ולדווח מיידית. עוד המליצו בחברת החשמל להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.
גם במשטרה קיימת היערכות מיוחדת לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי ביום שישי. משטרת התנועה תיערך בכוחות מתוגברים בכבישים ובצירים ראשיים. מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים והרוחות. במשטרה ציינו, כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ. היערכות המשטרה כוללת תיאום מול חברת נתיבי ישראל והכנת כוחות שיגיעו לצמתים בהם יידרשו כתוצאה מפגעי מזג האוויר.
במשטרה יצאו בקריאה לנהגים להתאים את נסיעתם לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.