ההיערכות לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי להתחיל הלילה מגיעה לשיאה. בתל אביב כבר הוצבו אתמול סוללות חול לאורך חופי רחצה, מחשש להצפות. התחזית למשבי רוחות של 100 קמ"ש וגלים ענקיים בגובה של עד שמונה מטרים, יצרו חשש מפני הצפות ונזקים לרכוש. במבצע בזק הוצבו באמצעות דחפורים סוללות העפר לאורך חופים בניסיון לבלום את ההצפות.



במשטרת מחוז תל אביב נערכים בכוחות מתוגברים בכבישים ובצירים הראשיים בפרט לקראת סופ"ש השבוע החורפי, במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של כלל ציבור משתמשי הדרך. מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים לפיכך - מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לפגעי טבע - הצפת רחובות, נפילת עצים וכיו"ב שיגרמו לחסימת צירים ועומסים.

בירושלים ייפרסו שוטרים בצירי התנועה העירוניים וכן בכניסות לעיר במטרה לשמור על בטחון הציבור ושגרת החיים בצורה הטובה ביותר. במסגרת היערכות המשטרה, יתוגבר מוקד 100 על מנת לתת מענה מיטבי לפונים. עוד נמסר כי לרשות הציבור עומד מוקד 110, מוקד מידע ארצי של משטרת ישראל אליו ניתן להתקשר ולקבל מידע אודות צירי תנועה עירוניים ובינעירוניים וכן לדווח על אירועים ו/או תקלות.

סוללות החול שהוקמו בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
סוללות החול שהוקמו בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני


בחיפה התכנס הבוקר מטה החירום של העירייה לישיבת תאום והיערכות בין גורמי החירום ויחידות העירייה הביצועיות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע. סכנת ההצפות בעיר מתגברת בשל השריפה הגדולה שכילתה בחיפה אלפי דונמים של חורש ועצים ששימשו גורם מייצב ומנעו התדרדרות אבנים וסחף לכבישים. כמו כן מתגבר החשש מפני הצפות לאור העובדה כי במהלך הימים האחרונים ירדו בחיפה עשרות מ"מ גשם והאדמה הרוויה לא תוכל לספוג את כמויות המים הנוספות שצפויות לרדת בפרקי זמן קצרים.

גם בשירותי הכבאות וההצלה נערכיפם למזג האוויר הקיצוני. כל תחנות הכיבוי תוגברו בכוח אדם נוסף על מנת לתת מענה למספר אירועים במקביל. 
הועמדו בכוננות יחידות היל"מ התחנתיות והיחידה המחוזית לחילוצים ממים. בשירותי הכבאות קראו לציבור לשמור על משנה זהירות, לעגן כל דבר שיכול לעוף ברוח, להימנע מתנורי חימום ומפזרי חום בסמוך לשמיכות. בנוסף, ההכנות כללו בדיקת ציוד לרבות סירות גומי, משאבות, מסורים, גנרטורים וציוד חילוץ והצלה נוסף.
 
שירותי הכבאות נערכים למזג האוויר הסוער. צילום: דוברות כבאות והצלה
שירותי הכבאות נערכים למזג האוויר הסוער. צילום: דוברות כבאות והצלה

על רקע תחזית זו נערכות יחידות המטה העירוניות לטיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים שעלולים לעוף כתוצאה ממשבי הרוח העזים.  לצורך כך, הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים, לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה, מסורים חשמליים הותקנו על גבי מנופים לחיתוך מהיר של עצים ומשאבות ומכליות. בנוסף, הועמדו בכוננות משאבות, ומכליות שיתנו מענה במקרה של הצפות מבנים וכבישים, פריצת ביוב כתוצאה מחדירת גשמים, וחסימות פתחי ניקוז. 
בתוך כך, בחברת החשמל הזהירו מפני נזקים שייגרמו לרשת החשמל והפרעות באספקה, בשל הרוחות החזקות, הגשמים, הברד והשלג. בחברת החשמל הסבירו, כי הרוחות העזות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפי וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרמית נזקים. בחברה ציינו, כי צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל הפרעה ופגיעה ובמקביל, תודלקו למעלה מ-200 גנרטורים, ברמות הרמה ומנופים. במקביל, מתבצעות סריקות קווים ועבודות גיזום. לקראת יום שישי מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברולטפל רק בנזקים והפרעות באספקת החשמל, בהתאם לצורך.
בחברת החשמל יצאו בקריאה לציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מיידית על חוטי חשמל קרועים, או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור מתבקש לפנות לחברה באמצעות מוקדי השירות 103. בחברת החשמל הזהירו, כי אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות ולדווח מיידית. עוד המליצו בחברת החשמל להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.