"במשך שלוש שנים גם תיעדנו מה קורה בתוך נבי צלאח וראינו שמדובר הפקה 'כחול לבן', מגיעים ישראלים מתל אביב, נפגשים ומחכים מחוץ למסגדים במטרה לגרום לפרעות", כך סיפר היום (חמישי) בראיון ל-103FM גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן'. "באחד המקרים בבלעין, אחד התחקירנים שלנו היה בתוך ההפגנות ושאל את אחד מזורקי האבנים מה הוא עושה בחייו והוא סיפר לו שהוא עובד מעבר לגדר. הוא סיפר שחמישה ימים בשבוע הוא עובד בצד אחד ובסוף השבוע הוא מגיע לכאן, מדובר בהפקה מאורגנת".





כשנשאל אך מי ממן את כל המחאות השיב כי "אנחנו ראינו כיצד האנרכיסטים משלמים וצילמנו את השטרות שעוברים מיד ליד אך לא הצלחנו להבין מי 

עומד מאחורי כל המערכת הזו".

"משפחת תמימי גם מתועדת אצלנו", הדגיש, "נבי צלאח אינו כפר גדול ואנחנו חשופים לכל הסיטואציות, לתדריכים לפני האירועים ואחריהם. בסופו של דבר מה שחשוב למפגינים זה לא האירוע עצמו אלא התגובה של אותו חייל שיורה למפגין ברגל. מה שחשוב זו התמונה שתשותף לשאר העולם במטרה להציג את צה"ל כמתאכזר לאזרחים בניסיון להוציא דברים מהקשרם. גורמים אצלנו בארגון מכירים את עאהד תמימי, כבר בשנת 2012 העניקו לה מדליה על כך שהיא סטרה לחייל".

לסיום הוסיף: "דו קיום היה יכול לקרות, אך יש גורמים מהצד שלא רוצים שזה יקרה, אני גר בצפון ויש לנו המון שיתופי פעולה ויחסי ידידות עם עובדים פלסטינים מהכפר הסמוך, עד שמגיעים גורמים מתסיסים ודואגים לשנות את המציאות. הכל יכל להיות הרבה יותר פשוט".

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן