עו"ד יוסי פוקס עתר הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה ומשטרת ישראל, בדרישה כי המשטרה תימנע מצירוף המלצותיה לפרקליטות באשר להגשת כתב אישום נגד חשודים, בכל תיקי החקירה שנפתחו לפני כניסתו לתוקף של חוק ההמלצות ובכללם תיקים של אישי ציבור, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
חוק ההמלצות שעבר בכנסת ב-28 בדצמבר קבע מפורשות בסעיף 3, כי הוא לא יחול על תיקי חקירה שנפתחו לפני מועד כניסתו לתוקף ומדובר על אלפי תיקים שהדין החל עליהם, הוא סעיף  60 הקודם, לחוק סדר הדין הפלילי.
בניגוד לדעה הרווחת בציבור, סעיף 60 הקודם, אינו מסמיך את המשטרה לצרף המלצות לפרקליטות באשר להגשת כתב אישום. מדובר על נוהג בלתי חוקי, הנוגד את עקרון חוקיות המנהל, אשר לפיו, מה שלא הותר במפורש בחוק, אסור והוא סותר הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין משנת 2002 שאישרה את הנחיית השר לביטחון הפנים דאז עוזי לנדאו, לאחר שוועדה בראשות השופט אליהו וינוגרד דנה בסוגיה, הנחיה שלא בוטלה עד ליום הזה.

יודגש, כי בג"צ לא נדרש עד היום לסוגיה משפטית עקרונית זו. כזכור, לאחר שמליאת הכנסת אישרה את החוק נגד המלצות המשטרה על כתב אישום בקריאה שנייה ושלישית, סיעת יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון הגישו עתירה לבג"ץ לביטולו. 

בג"ץ. צילום: פלאש 90
בג"ץ. צילום: פלאש 90