הענישה תוחמר: המשטרה החליטה לעדכן את הניקוד על מספר עבירות תנועה החל מהבוקר (שישי), זאת כחלק מהניסיון לצמצם את מספר תאונות הדרכים. במסגרת זו יירשמו לנהגים נקודות עבור עבירות שעד כה לא "זיכו" אותם בנקודות, בעוד שמספר הנקודות שנרשמו להם בעקבות עבירות אחרות, בהם למשל סירוב לבדיקת "ינשוף" ונהיגה ללא רישיון, הועלה. 



אם כן, סירוב לבדיקת שכרות ונהיגה ללא רישיון "יזכו" את מבצעי העבירות ב-10 נקודות, במקום שמונה, בעוד שנהיגה ברשלנות או בקלות ראש יהיו שוות שמונה נקודות במקום שש, כאשר עבירה נוספת שתהיה שווה כעת שמונה נקודות במקום שש היא הסעת ילד ללא מושב בטיחות.



מלבד זאת, בגין נהיגה ודיבור בטלפון ללא דיבורית יירשמו שמונה נקודות במקום ארבע, בעוד שנהג או נוסע שיהיה נוכח ברכב, אשר ייתפסו בלי חגורת בטיחות ישלמו בארבע נקודות במקום שתיים.



בתוך כך, העבירות שכעת יירשם בעבורן ניקוד, לאחר שעד כה לא היה כך, הן: פניית פרסת שמאלה במקום אסור (שש נקודות), רכיבה על אופנוע ללא קסדה (שש נקודות) ואי לבישת אפוד זוהר בעת עצירה בצדי הדרך (שתי נקודות).



כמו כן, יש לציין כי נהג שצבר 12 נקודות יחויב לסיים קורס הדרכה בסיסית לנהיגה נכונה, כאשר בנוסף נהג שצבר בין 24 ל-35 נקודות בטווח זמן של ארבע שנים ייאלץ לעבור הדרכה מתקדמת בנהיגה נכונה. רישיונו של נהג שצבר מעל 36 נקודות בארבע שנים, לעומת זאת, ייפסל לשלושה חודשים.


לפני כיומיים התייחס מפקד אגף התנועה להגברת האכיפה נגד עבירות הסלולר: "הגברנו את האכיפה על מנת ליצור הרתעה". הוא הסביר כי "ניתן לרשום דוח בגין נהיגה בחוסר זהירות על הסטת מבט. לא מדובר בהסתת מבט לצורך התעסקות בווייז או ברדיו או לקחת טישו. זה להוציא את הסלולר לשימוש בזמן נהיגה, לא לשנייה ולא לחצי שנייה. המטרה היא לא יותר דוחות, אלא להציל חיים ולצמצם את תאונות הדרכים".