איש העסקים קובי מימון (62), שבנו ניר מככב עם יאיר נתניהו ורומן אברמוב בקלטת שנחשפה אמש, פועל הרחק מאור הזרקורים, ובמרוצת השנים יצר קשרים חברתיים עם בכירים בהנהגת המדינה. ולראיה, שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ הודיעו שלא ישתתפו בדיונים ובהצבעות על אישור מתווה הגז מעורר המחלוקת בשל קשרי חברות עם מימון. 
 
מימון, שהוריו עלו לארץ מלוב והתגוררו במעברת מחנה ישראל, סמוך לאיירפורט סיטי, בהיום הוא אחד מבעליו, גדל בפתח תקווה. אביו היה פועל במפעל קרגל לקרטון ופעיל בתנועת החרות. כבר מגיל צעיר התגלה הבן מימון כבעל כישורים עסקיים מרשימים. הוא החל את הקריירה העסקית העשירה שלו במכירת ציורים ותמונות בארץ ובמדינות שונות בעולם בשנות ה־70. עם ההון שצבר, נכנס מימון בשנות ה־80 לענף ההלוואות בשוק האפור. בהמשך צבר מימון הון מרכישות נבונות של חברות בתחומי הנדל"ן והאנרגיה.
 
מימון, בעל אחזקות רבות בתחום חיפושי הנפט והגז הטבעי ובתחום הנדל"ן בישראל, הוא בין היתר מבעלי השליטה בחברת ישראמקו, המחזיקה ב־28.75% ממאגר הגז תמר. יחד עם ישראמקו, מחזיקות במאגר תמר, שלפחות עד סוף שנת 2019 ימשיך להיות מונופול בתחום אספקת הגז הטבעי, גם נובל אנרג›י (36%), אבנר חיפושי נפט (15.62%), דלק קידוחים (15.625%) ואלון חיפושי גז טבעי (4%).

אסדת קידוח מערבית לאשדוד. צילום: רויטרס
אסדת קידוח מערבית לאשדוד. צילום: רויטרס

 

בפיתוח שדה הגז הטבעי תמר, שהתגלה במעמקי הים בשנת 2009, הושקעו כשלושה מיליארד דולר, וב־30 במרץ 2013 החלה הזרמת הגז הטבעי. במתווה הגז שעורר ביקורת וויכוח ציבורי, נקבע שחברת החשמל תשלם 5.04 דולר ליחידת אנרגיה. חברת ישראמקו, בדומה לדלק קידוחים, צפויה לסיים את החזר ההשקעה על פיתוח מאגר תמר ולגרוף רווחים גבוהים בשנתיים הקרובות, עד לסיום תקופת המונופול של מאגר תמר בשוק הגז, בסוף 2019 או בתחילת 2020.

 
תכירו: החבר אברמוב

רומן אברמוב, חברו הקרוב של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הוא צעיר בשנות ה־20 לחייו, המוכר בעיקר כבליין תל אביבי. אברמוב הצעיר הוזמן על ידי יאיר נתניהו לפגישה בבית הנפש של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר בקיסריה, כחלק מיחסי הידידות לכאורה בין נתניהו לפאקר. בשלב מסוים, נקלט אברמוב חסר הניסיון והרקע האקדמי והתעסוקתי, לתפקיד מפתח בחברה CPH האוסטרלית שבבעלות פאקר, כשהוא מוגדר כמנהל פיתוח עסקי.

במסגרת חקירת פרשת 1000 נשאל פאקר גם לגבי הקשר הזה והעסקתו של הצעיר, שהשתכר בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים בחודש, עד שהקשר נותק והעובד הצעיר סיים את עבודתו. בחקירתו נשאל פאקר על מהות הקשר האמור, וזאת כדי לבחון אפשרות לפיה המשכורת שהועברה לצעיר שימשה, בין היתר, גם את בני משפחת נתניהו לכאורה.