גלית דיסטל אטביריאן, פובליציסטית וסופרת, כתבה אמש פוסט מפרגן ליאיר נתניהו והטיחה ביקורת בעיתונאי גיא פלג שפרסם את הקלטת המדוברת של נתניהו מחוץ למועדוני חשפנות, פרסום שמעורר סערה הגדולה ביממה האחרונה.



במקום להביט במראה, במשפחת נתניהו ממשיכים להתקרבן | בן כספית



הבוקר (שלישי) היא הסבירה ב-103FM מדוע: "כבר אתמול בשש בערב אודי סגל הוציא את הסיפור החוצה ופרסם אותו בתקשורת ואז החלה המהדורה המרכזית של 'החדשות' שבעקבותיה עלו גם המהדורות האחרות בערוצים מתחרים. שוב ראיתי את מה שאני רואה תמיד. מעבר לזה שנתניהו ראש הממשלה טוב התקשורת יוצרת אצלו גם תדמית של 'אנדרדוג'".



כשנשאלה אם הייתה משדרת את הקלטת הזו כעיתונאית השיבה: "אני מניחה שאם הייתי בתקשורת יש מצב שהידיעה הזו הייתה מוצאת את עצמה בעיתון שלי בתחתית העמוד האחרון כידיעה רכילותית". על הטענה שהקלטת תוסיף מנדטים לליכוד השיבה דיסטל: "לא מערבים משפחות, לא מערבים אמהות, לא מערבים נשים. מותר למשפחת נתניהו להצטלם, מותר לנער הזה לכתוב דברים בפייסבוק, הוא אדם פרטי ואינו נושא במשרה ציבורית, זה לא קרה לאף ראש ממשלה שקדם אליו למרות שהיו המון סיפורים על הילדים של בכירים נוספים. התקשורת פעם שמרה על כללי אתיקה ובחרה שלא לחטט בצורה כה נמוכה בחיי המשפחה. זה לא כך היום".


ניסים משעל התייחס לדבריה וטען: "זה לא סתם ילד, מדובר בילד שמעורב במערכת הפוליטית, שראש הממשלה נתניהו עצמו דחף אותו פנימה, הילד משפיע על אבא שלו והוא מעורב לאורך השנים". ענתה לו גלית: "אנחנו לא יכולים להיכנס לתוך משפחת נתניהו ולחלק ציונים, זה לא ענייננו, מדובר בתא משפחתי פרטי. אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת כמה הדברים שיאיר נתניהו אומר לאביו בארוחת ערב משפיעים על התנהלותו וזו גם לא שאלה נכונה לשאול. אני חושבת שהימין שחובב את נתניהו צריך לשלוח לגיא פלג פרחים והשמאל צריך לחפש נייר דבק ולסגור לו את הפה. אני לא מבינה איך אנשים לא רואים את המנגנון הזה".
עריכה: איתמר זיגלמן