עקב עיצומי ארגון המורים והפגיעה המתמשכת בתלמידים, לדבריהם, מועצת הנוער תל אביב-יפו ו-וועד ההורים המרכזי הודיעו הבוקר (שישי) כי יקיימו ביום ראשון מחאה בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. במסגרת המחאה המתוכננת, הלימודים יושבתו החל מהשעה 12:00 והפגנות יתקיימו בשטח בתי הספר, כל זאת במידה ולא יימצא הסדר בסכסוך המתמשך בין ארגון המורים למשרד החינוך.



בהודעה הרשמית נמסר כי "יש להדגיש שצעדי המחאה של מועצת הנוער מתקיימים בתמיכתם של מנהל החינוך בעירייה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אסף זמיר, וועד ההורים המרכזי וכן של מנהלי בתי הספר בעיר".


יובל חלביה, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, מסר: "אין דרך אחרת להגיד את זה - תלמידי ישראל הם שבויי המאבקים שרן ארז מנהל. בחודשים האחרונים אנו חשופים כולנו לטלטלות חוזרות ונשנות במערכת החינוך אשר מושפעות באופן ישיר מחוסר האחריות של מובילי המערכת. לא יתכן מצב בו בכל יום ישונו דרישות ועתיד תלמידי ישראל יפגע. זוהי תהיה בכייה לדורות. אנו התלמידים לא מוכנים ולא יכולים להמשיך לשחק במשחקי הכוח של הגופים השונים. בימים אלו, אנו בעיצומה של תקופת בגרויות החורף - לא יתכן כי דווקא בתקופה קריטית כמו זו לעתידנו, נאלץ לסבול ממאבקי אגו ושררה".

הוא הוסיף כי "אנו מודיעים כי ביום ראשון הקרוב, ה-14.1.2018, נשבית את הלימודים ונקיים מחאות בית ספריות ברחבי הארץ החל מהשעה 12:00 כאות מחאה על העיצומים. אנחנו קוראים לשר החינוך להתערב באופן מיידי בסיטואציה ולשים סוף לקרב הורדת הידיים הבלתי פוסק שמתנהל כעת. במידה ולא יימצא פתרון, אנו נחריף צעדינו ונרעיד את מערכת החינוך".

גל שביתות

כזכור, בחודשים האחרונים, ארגון המורים מקיים עיצומים ובמסגרתם הושבתו לסירוגין הלימודים בבתי ספר ברחבי הארץ. במסגרת זו, ב-25 בדצמבר הודיעה הסתדרות המורים הודיעה על שביתה בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ברחבי הארץ, זאת על רקע המאבק על ניכוי ימי המחלה הצבורה של עובדי הוראה.

בהסתדרות טענו אז כי "משרד החינוך מצדו גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה ידועה זו. לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב-1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים מחויב ב-4.2 ימי מחלה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מסרה כי "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה. אני פשוט מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך. לכולם ברור שהמצב הקיים אינו תקין. אותם פקידים שיושבים איתנו בפגישות היו מתנהגים אחרת לגמרי לו היה מדובר בימי המחלה שלהם".

עוד הוסיפה אז בן דויד כי "אנחנו לא דורשים יותר; אנו עומדים על הזכויות שמגיעות לנו בדומה לכל עובד אחר. הגיע הזמן שיפסיקו לערבב אותנו בנוסחאות שהם עצמם לא מבינים. כיצד יום מחלה או היעדרות של עובד ועובדת הוראה שווה ל- 1.4 ימי מחלה? לא נסכים לכך בשום אופן. יום היעדרות אחד שווה ליום היעדרות אחד, המשכורת של עובדי ועובדות ההוראה אינה משחק. מדובר בכספים שנלקחו ונלקחים מדי יום מעובדי ההוראה. מציאות 'החישובים המוטעים' חייבת להיפסק לאלתר".