השופט בדימוס אליהו וינוגרד הלך הלילה (שבת) לעולמו והוא בן 91. הוא נולד בתל אביב בשנת 1926 והוסמך לעורך דין בשנת 1952. 20 שנה לאחר מכן, מונה לשופט בבית משפט השלום בתל אביב ובשנת 1977 מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בעיר. בנוסף, שימש כשופט בבית המשפט העליון בשנת 1987 ובין השנים 1989-1996 כיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. 


בשנת 1983 קיבל תואר דוקטור למשפטים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, לאורך השנים כיהן כיושב ראש של מספר ועדות ציבוריות, בהן הוועדה הציבורית שבדקה את השתלשלות העניינים בעניין הנווט השבוי רון ארד ואת המידע הקיים אודותיו. וינוגרד עמד גם בראשות הוועדה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה והאירועים שקדמו לה. אייל לוי, כתב מעריב, פנה אליו ביום חמישי האחרון, כדי לראיין אותו במלאת עשר שנים לוועדת וינוגרד, אך הוא סירב בנימוס. לשמיעת השיחה האחרונה.


"בפעם האחרונה": טראמפ חידש את ההקלות על איראן


גורמים איראנים הודיעו הבוקר כי הם דוחים כל שינויים בהסכם הגרעין, זאת לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא אמש למדינות באירופה להצטרף אליו "לתקן את הפגמים הנוראיים" בהסכם. בסוכנות הידיעות האיראנית אינר"א דווח כי במשרד החוץ הדגישו: "לא נקבל כל שינוי בהסכם".
 
אמש הודיע נשיא ארה"ב כי החליט על המשך ההקלה בסנקציות על איראן במסגרת הסכם הגרעין מ-2015. עם זאת, הנשיא האמריקאי הדגיש כי ההקלה בעיצומים, אותה עליו לאשר כל 120 ימים, מתרחשת "בפעם האחרונה". בכירים בממשל האמריקאי אמרו לרשת CNN כי טראמפ ילחץ על מדינות אירופה להסכים לכפות תנאים חדשים על התנהגות איראן בתמורה להישארות ארה"ב בהסכם הגרעין. 


"דוחים כל שינוי בהסכם", חסן רוחאני. צילום: AFP
"דוחים כל שינוי בהסכם", חסן רוחאני. צילום: AFP


לצד ההחלטה על ההסכם מ-2015, הנשיא טראמפ הטיל סנקציות חדשות על 14 בכירים וארגונים שקשורים להפרת זכויות האדם או לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן, כולל על ראש מערכת המשפט של משטר האייתוללות, זאת לאור התגובה האלימה להפגנות במדינה בשבועות האחרונים. בהפגנות נהרגו לפחות 21 בני אדם. 


פרי טען ש"אין עניין לציבור" בהקלטת נתניהו, וחזר בו


ראש השב"כ לשעבר, חבר הכנסת יעקב פרי, השתתף היום באירוע 'שבתרבות' בנס ציונה והתייחס להקלטת יאיר נתניהו בעת שיצא לערב בילויים במועדון חשפנות. פרי התייחס לעובדה כי איש מצוות האבטחה הקליט את דבריו של האדם אשר היה אמון על ביטחונו, והעביר אותם לתקשורת, וזאת ללא קשר לתוכן שעולה מהם. "מאבטח לא צריך לדווח אם אין סיכון ביטחוני או עבירה פלילית", אמר פרי, והוסיף באמירה שהעלתה מחלוקת רבה כי "אין עניין לציבור אם שר הולך למועדון חשפנות".


ח"כ פרי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ פרי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בהמשך, התייחסה לאמירה הדוברת של חבר הכנסת והבהירה כי ח"כ פרי "מתנגד בכל תוקף לתופעת הזנות ומועדוני החשפנות", בנוסף טענה כי "'יש עתיד' בהובלת ח"כ עליזה לביא מקדמת את הנושא בכנסת הנוכחית לחקיקת נגד ולהפללת לקוחות, בדיוק בכדי שהדבר יהווה עבירה פלילית. הניסיון ליחס לח״כ פרי אמירה שזה בסדר ללכת למועדוני חשפנות היא אמירה מגמתית והזויה".

בסוף שבוע אחד: חשד לארבעה מקרי אונס בת"א


שתי תלונות, בהפרש של מספר שעות ביניהן, בגין חשד לאונס הוגשו במהלך סוף השבוע בתל אביב. בתחילה הייתה זו צעירה שטענה כי בעת שבילתה במהלך הלילה במועדון ברחוב אבן גבירול בתל אביב נאנסה בשירותי המועדון על ידי צעיר אותו הכירה זמן קצר קודם לכן בעודם מבלים במועדון.

לטענתה, הכירה את הצעיר לראשונה במועדון ולאחר ששתה אלכוהול נכנס לשירותים ושם אנס אותה. בעקבות תלונתה נעצר צעיר בן 21 תושב חדרה כחשוד באונס ובתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים וחקירת המשטרה נמשכת.

שעות אחדות לאחר מכן, התלוננה במרחב ירקון במשטרה צעירה נוספת שלדבריה נאנסה על ידי צעיר איתו יש לה היכרות מוקדמת. לטענת המתלוננת, החשוד הגיעה לביתה בתיאום ביניהם ושם לדבריה אנס אותה בניגוד לרצונה. החשוד נעצר והובל לחקירה בתחנת המשטרה. צעיר נוסף, תושב רמלה כבן 20, נעצר בחשד לאונס צעירה בתום בילוי משותף אמש בתל אביב. על פי החשד, הצעירה, גם בת 20, פגשה אתמול בחשוד במהלך בילוי במועדון ברחוב בן אביגדור בת"א. בשלב מסוים השניים נכנסו לרכבו של הצעיר ושם על פי החשד בוצעה עבירת האינוס. החשוד אותר ונעצר.

היום התקבלה במשטרה תלונה של בחור, בן 19 מאזור השרון, בגין אונס לכאורה שבוצע בו ביום שישי לאחר שיצא מבילוי במועדון ברח' קרליבך בת". בעקבות התלונה נפתחה חקירה ונסיבות האירוע נחקרות. טרם נעצר חשוד במעשה.

דיווח: "עו"ד של טראמפ שילם דמי שתיקה לכוכבת פורנו"


מיכאל כהן, עורך דינו האישי הוותיק של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שילם לכוכבת פורנו דמי שתיקה בסכום של כ-130 אלף דולרים, כדי שזו תסתיר את מערכת היחסים שניהלה לכאורה עם נשיא ארצות הברית, כך דווח הבוקר בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, התשלום הועבר לסטפני קליפורד באוקטובר 2016, כשלושה חודשים לפני שטראמפ נבחר לנשיאות.

המפגש הראשוני בין השניים התרחש לכאורה בתחרות גולף שנערכה בנוואדה ב-2006. היא היתה בת 27 באותה השנה וטראמפ חגג את יום הולדתו ה-60. "מדובר בדיווחים ישנים וממוחזרים, שפורסמו עוד לפני בחירתו של הנשיא", טענו בבית הלבן, "כבר אז הכחשנו אותם". כהן עצמו סירב להגיב לדיווחים והדגיש כי "הטענות הללו מתפרסמות לסירוגין מאז שנת 2011".

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס