פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד אליזבט ריאבצב, תושבת אור עקיבא כבת 21, בגין עבירות רבות של סחר בסמים, אחזקת סמים מסוכנים ועוד. כתב האישום מייחס לאליזבט חמישים ושבעה אישומים. מפרטי החקירה עולה כי בתקופה של שישה חודשים שתחילתה בחודש יולי 2017 מכרה אליזבט, לעיתים בתדירות יום-יומית, לכ-350 לקוחות (ביניהם קטינים) קנאביס בהיקף מכירות של כ-550,000 ש"ח, באמצעות אפליקציית ה'טלגרם' ובה רשת קבוצות צ'ט אשר נקראת "טלגראס".



במסגרת הליך רכישת הקנאביס דרך האפליקציה הלקוחות המעוניינים בקניית קנאביס היו מתבקשים לשלוח צילום של תעודת הזהות שלהם, לצד תמונה מחשבון הפייסבוק או תמונת סלפי, זאת כדי שתוכל לאמת את זהות הקונה. לאחר שלב הזיהוי, אליזבט הייתה מתאמת עם הקונים מקום מפגש ומועד לצורך ביצוע העסקה ולאחר מכן, הייתה נוסעת במסלול חלוקה בו עברה במספר מקומות, שם, בהתאם לתיאום מראש שנעשה עם הלקוחות, הייתה מתבצעת העסקה בפועל.



עוד מיוחסות לאליזבט עבירות אותן ביצעה במהלך מעצרה, עת ברחה עם רכבה משוטרים שבאו לעצרה, תוך שהיא גוררת שוטר מחוץ לרכבה ובהמשך מסכנת את העוברים והשבים במהלך מרדף ברחובות העיר עפולה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.



לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אחמד אלבאז, תושב תל שבע בן 27, בגין מכירת סמים לקטינים ובגירים באמצעות אפליקציית טלגראס. אלבאז נעצר בפעילות יזומה של משטרת ישראל בלוד, במהלכה נצפה רכב חשוד בעת ביצוע עסקת סמים. השוטרים ניגשו לבדוק את הרכב ומצאו בו סמים, כסף מזומן וטלפונים סלולריים שעל פי החשד, שימשו את הנאשם לצורך ביצוע העסקאות.

על פי כתב האישום, פתח הנאשם חשבון משתמש תחת השם "superman2019" ב"טלגראס" המבוסס על יישומון "טלגרם", דרכו נוצר קשר אנונימי בין משתמשים שונים לצורך רכישה וקנייה של סמים.  עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם סחר בסמים מסוג קנאביס באמצעות היישומון, על ידי מכירתו בין היתר לקטינים, כשהוא מספק לקונים שירותי "משלוח" ברכבו הפרטי תמורת סכום של 50 שקלים לכל משלוח, לא כולל התשלום עבור הסם.