ארבעה בני אדם קיפחו היום (שלישי) את חייהם, בשלושה אירועים חריגים, שהתרחשו בדרום הארץ, ועדיין נחקרים. באירוע שהתרחש הבוקר אותרו שתי אחיות תאומות בנות 49 ללא רוח חיים באשקלון, כאשר ההערכה היא שהשתיים התאבדו. מאוחר יותר, באירוע שפרטיו עדיין לא ברורים, נפטרה תלמידת כיתה ד' בבית הספר "מצפה ים" שבאילת לאחר שהתמוטטה במהלך יום לימודים, ובהמשך נהרג ילד בן 13 בתאונת דרכים שבה התנגשו שתי מכוניות בגמל בכביש 40.  



במשטרה עדיין מנסים לברר מה גרם לשתי האחיות, עולות חדשות מארגנטינה, לשים, ככל הנראה, קץ לחייהן, זאת לאחר שגופותיהן אותרו בדירה באשקלון, בזירה שחוקרי המשטרה הגדירו כחריגה. השתיים נמצאו בדירה בה הן התגוררו ללא סימני אלימות או כל סימן שמצביע לכאורה על חשד למעשה פלילי.



בסריקות שנערכו בתוך הדירה, שהייתה במצב של הזנחה, איתרו השוטרים את שתי האחיות כשהן שוכבות כל אחת בחדר אחר, ללא סימני חיים, וכשהן עירומות בפלג גופן התחתון.



הזירה בה אותרו הנשים באשקלון. צילום: לירון מולדובן
הזירה בה אותרו הנשים באשקלון. צילום: לירון מולדובן



כמו כן, מספר כתבי יד בספרדית, שנותרו על שולחן בדירה, הועברו לידי מתורגמן כדי שיפענח האם מדובר במכתבי התאבדות, לכאורה, שהותירו השתיים בטרם החליטו לשים קץ לחייהן. יש לציין כי בינתיים גם לא ברור כיצד שמו האחיות קץ לחייהן ולכן גם לא נשללים כיווני חקירה נוספים.



טרגדיה בבירת התיירות של ישראל



תלמידת כיתה ד' בבית הספר "מצפה ים", המוגדרת כסיעודית, נפטרה היום בבית החולים יוספטל, לאחר שהתמוטטה בבית הספר במהלך יום הלימודים. לאחר שהתמוטטה, קיבלה התלמידה, שלומדת בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל וסבלה מבעיות בריאותיות רבות, טיפול רפואי ראשוני בבית הספר מידי אח שעובד במוסד החינוכי, שמסייע לטפל בה בשל בעיה רפואית ממנה סבלה. היא פונתה ליוספטל, תוך שמבוצעות בה פעולות החייאה, אך שם, כאמור, נקבע מותה.



בשל נסיבות המקרה, כינס ד״ר דרורי גניאל - ראש מינהל שח"ק בעירייה את הצוותים החינוכיים והטיפוליים על מנת להיערך למתן מענים לכל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל היערכות להסברה מול התלמידים, הצוות החינוכי וההורים בבית הספר. משרד הבריאות פתח בחקירת המקרה.



התנגשות חזיתית בכביש 40


לקראת הערב אירעה תאונת דרכים קשה בכביש 40, סמוך לכלא נפחא שבדרום, לאחר ששני רכבים, בהם רכב צבאי, וגמל היו מעורבים באירוע. כוחות הרפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של נער בן 13, כאשר מהזירה פונו בנוסף ארבעה פצועים, בהם אשה בת 40 במצב קשה עם חבלות ראש וגבר בן 40 במצב בינוני. מלבדם, פונו באמבולנסים שני ילדים בני תשע ו-14 במצב בינוני לבית החולים סורוקה.



זירת התאונה בנגב. צילום: דוברות כבאות דרום
זירת התאונה בנגב. צילום: דוברות כבאות דרום



מדובר צה"ל נמסר אז כי "בתאונת הדרכים שאירעה בכביש 40 סמוך לכלא נפחא היה מעורב גם רכב צבאי אשר התהפך. באירוע נפצעו ארבעה חיילים באורח קל והם פונו באופן רכוב לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה הצבאית צפויה לקחת חלק בחקירת התאונה".



רשף יובל קלמנוביץ, מפקד צוות הכבאים שהגיע למקום, סיפר כי "כאשר הגענו ראינו שמדובר בזירה קשה כשהמרחק בין כלי הרכב הוא כ-500 מטר וישנם מספר רב של פצועים עם מעורבות גמל, הזירה הפכה קשה יותר כשראינו שיש מעורבות של ילדים ובני נוער. סייענו בפינוי הפצועים וביצענו סריקות בכל האזור בכדי לשלול פצועים נוספים שאולי עפו מכליי הרכב. אנו עדיין במקום בכדי לספק תאורה לשאר כוחות ההצלה ועד לסיום הפעולות".