הרב זאב קרוב, מהמוכרים שברבני הציונית הדתית, נפטר הלילה (רביעי) בגיל 59, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא גר בקרני שומרון והיה נשוי לחיה. בנו הוא אהרון קרוב, קצין צה"ל שיצא למבצע 'עופרת יצוקה' יום לאחר חתונתו ונפצע באורח קשה מאוד כעבור מספר ימים, והוגדר כפצוע הקשה ביותר במבצע. 



הרב קרוב הוא בוגר ישיבת מרכז הרב, המרכזית שבישיבות הציונות הדתית, ושימש כרב בישיבת ההסדר בקרני שומרון. לאחר מכן שימש שנים רבות כראש ישיבת השומרון ביישוב וכחבר באיגוד ישיבות ההסדר. בשנים האחרונות לימד והרצה במוסדות רבים. את עיקר מאמצו השקיע בבית מדרש 'יחד' אותו הקים ומיועד למורים מהציבור הדתי לאומי המלמדים בבתי ספר ממלכתיים. כתב מספר ספרים על פרשות השבוע, על סוגיות בחינוך ובנושאים באמונה וכן ספר שתיאר את סיפור פציעתו של בנו.



יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ספד ואמר כי הוא "כואב את לכתו של הרב זאב קרוב, שהיה ראש ישיבה אהוב, ששילב בנועם תורה עם דרך-ארץ וחייו היו דוגמא לחיי שליחות של ממש. התפעלתי לנוכח מסירות הנפש שגילה לאחר פציעתו הקשה של בנו, אהרן, במהלך מבצע עופרת יצוקה. היה זה שיעור מאלף באהבה ובאמונה, שימשיך ללוות את עם ישראל. חבל על דאבדין ולא משתכחין".
 

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי "הם אבלים על פטירתו של הרב זאב קרוב זצ"ל . מחנך, סופר ומרצה בחסד עליון שגידל דורות של תלמידים למען עם ישראל. הרב קרוב היה מנושאי תורת ארץ ישראל ודגל ישיבות ההסדר. איש של אמונה שלימד תורה גדולה וחינך את תלמידיו לחיים שלמים של שליחות. יהי זכרו ברוך".