סערת התחקיר של התוכנית "עובדה" על ח"כ יעקב פרי מ"יש עתיד" מסרבת לגווע. מגישת התוכנית, העיתונאית אילנה דיין, הגיבה היום (רביעי) בתוכנית "אנשים" בקשת 12 לדבריו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שאתמול בראיון לכאן ב' תקף את התחקיר, ואמר כי מדובר "אם נוריד את הגרפיקה ומוזיקה נישאר עם פוליגרף לא קביל מלפני 30 שנה". דיין עקצה בתגובה ואמרה: "שמעתי שלפי אמר משהו על הגרפיקה והמוזיקה בתחקיר, בעתיד נתייעץ איתו על המוזיקה, ואם זה מתאים לו שנעשה את זה בלי מוזיקה. את האמת אנחנו נמשיך להביא".  



אתמול, בתוכניתו של רזי ברקאי בגל"צ התעמתו דיין ועיתונאית חברת החדשות רינה מצליח בנושא חשיבות התחקיר. "את עושה תוכנית שלמה ללא חומר מספיק מוצק", אמרה מצליח לדיין. דיין השיבה כי "אנחנו לא מעלים הרהורים אלא ממצאים. בשורה התחתונה יש כאן ראש שב"כ שנשאל מספר פעמים בפוליגרף ונמצא דובר שקר. אלה ממצאים. יש קלטת של עובד מדינה שאומר שיש לו מקורות מהשב"כ והיא נקברה. אומר לפיד שמדובר בכמה משפטים בליווי מוזיקה. מדובר בתחקיר רציני. אפילו יאיר לפיד שלא עשה תחקירים אבל נשם אוויר של חדרי חדשות, היה מפרסם תחקיר כזה".

יאיר לפיד בישיבת סיעה. צילום: אבשלום ששוני
יאיר לפיד בישיבת סיעה. צילום: אבשלום ששוני

 
לפיד: "פרי יהיה ברשימה גם בבחירות הבאות"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד הגיב כאמור אתמול בכאן ב' לתחקיר ואמר כי יעקב פרי יהיה ברשימת מפלגתו גם בבחירות הבאות. "ידענו שכשנתחזק יחפשו אותנו. אנחנו המפלגה היחידה שנאבקת בשחיתות בארץ. את הערכים שלי אני לא קובע על פי ההנחיות שלכם. אם זה תלוי בי, יעקב פרי יהיה ברשימה שלי גם בבחירות הבאות, אלא אם כן יימצא פגם", ציין לפיד. 



כזכור, בתחקיר 'עובדה' נחשף כי בעת שנחקר מי שהיה אז (והיום) שר הפנים אריה דרעי בעקבות חשדות לשחיתות, שהסתיימו בהרשעה, הגיעו אליו פרטים מסווגים מהחקירה, בהם גם מידע על האזנות סתר שביצעה המשטרה במסגרת הפרשה.
 
החשדות כי דרעי מודע להאזנות הסתר שמבוצעות נגדו החלו לאחר שבמהלך שיחה עם סוכן משטרתי, הפגין השר בקיאות בנושא האזנות הסתר, דבר שהדליק אורות אדומים במשטרה וחשש כבד כי פרטים מהחקירה דולפים לעבר מושאה. מיד שעלו החשדות לדליפה, החלו במשטרה לנסות ולאתר את המדליף וביצעו בדיקות פוליגרף נרחבות בצמרת המשטרה והשב"כ, בדיקות שבסיומן נותרו שני חשודים - מי ששימש אז כראש השב"כ יעקב פרי וראש מחלקת מודיעין במשטרה באותה התקופה, ניצב אבי דותן - שסירב להיבדק בפוליגרף.