על רקע ההתקפות על הרמטכ"ל גדי איזנקוט מצד רבנים וקריאות להדיחו מתפקידו, מספר רבנים משפיעים בציונות הדתית מבקשים דווקא לתמוך בו. במכתב, עליו חתומים ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, אלי סדן - ראש המכינה הקדם צבאית בעלי ויעקב מדן - ראש ישיבת הר-עציון, ביקשו הרבנים להודות לרמטכ"ל על מהלכיו לחיזוק הצבא.
"לקראת תחילת השנה הרביעית לשירותך כרמטכ"ל, רצינו להודות לך על כל מה שעשית למען ביטחון ישראל ולחיזוקו של צה"ל. בעיקר רצינו להודות על המהלכים הרבים שעשית לחזק את צה"ל כצבא העם ולכך שכל חייל יוכל להרגיש בו נוח יחד עם שמירה על ערכיו ואמונותיו. מאמצייך אלו ראויים לשבח", כתבו הרבנים.
עוד הוסיפו: "אנו גאים לחנך את תלמידינו לעשות הכל לשילובם בצה"ל ובדגש על היחידות הקרביות, ובטוחים שתמשיך ותעמיק את המהלכים החשובים שהובלת בשנה האחרונה".

מוקדם יותר היום, אמר בראיון לגל"צ הרב הראשי של צפת, שמואל אליהו, כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז. יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט לך הביתה".
דבריו של הרב אליהו הגיעו בהמשך להתבטאותו לפני כיממה של הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת 'עטרת כהנים' בירושלים, עורר סערה עם תשובה שהעניק לתלמיד בסדרה של שאלות ותשובות שפורסמה באתר 'כיפה'. בתשובה לדברי התלמיד על כך שהוא חושש מבחינה הלכתית מהשירות עם נשים בצבא עונה לו הרב אבינר כי "יש לבקש שירות נפרד". התלמיד הגיב ואמר כי "גם זה בלתי אפשרי. לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים, מקבלים רק חרדים, וחייל דתי לאומי אינו יכול לדרוש להתקבל".
בתשובה ענה לו הרב אבינר כי "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה. הרב ממשיך ועונה כי "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן". התלמיד שואל מה יהיה עד אשר תתוקן הבעיה והתשובה שעונה הרב אבינר היא: "יחכו." עוד אמר כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כנ"ל כמו הבנים".