בפעילות לילית בג'נין של כוחות הימ"מ והשב"כ הלילה (חמישי), חוסל אחד המחבלים שביצע את פיגוע הירי בחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח. במהלך הפעילות נפצע באורח קשה אחד הלוחמים ולוחם נוסף באורח קל. אשתו של הרב שבח, יעל, אמרה כי היא מברכת על הפעולה וקראה לראש הממשלה לאשר את המאחז חוות גלעד בו בעלה נרצח. "אני מודה ומברכת את כוחות הביטחון שתפסו את המחבלים  ופעלו בנחישות ובגבורה. אני שולחת ברכת החלמה מהירה לפצועים ומקווה שכולם יחזרו הביתה בשלום", אמרה.
 
"מעבר לזה, לאירוע אין משמעות בשבילי. לא חיפשתי נקמה. זה לא עניין אישי אלא לאומי. מבחינתי הנחמה האמיתית היא רק בבניין הארץ. אני קוראת לראש הממשלה: שבור את השתיקה, אשר את חוות גלעד, אמץ את הצעת שר הביטחון והבא אותה לישיבת הממשלה הקרובה", הוסיפה.

אילנה, אמו של הרב שבח ז"ל סיפרה בריאיון לגל"צ על הרגעים בהם שמעה על תפיסתם של המחבלים שרצחו את בנה. "אני מאוד נסערת, מתרגשת ודואגת. שלחתי הודעות שיתפללו שלא יהיu הרוגים. אני עד עכשיו רועדת. רק רוצה שלא יקרו עוד אסונות", אמרה.
"אנחנו איבדנו את היקר מכל. מאז השבעה שכל עם ישראל חיבק הגיעו אנשי ביטחון ולא היה לי ספק שיעשו הכל כדי לשים ידם על המחבלים. הסתכלו לנו בעיניים ואמרו שיעשו הכל", הוסיפה, "זה מדהים, זה מרגש. אני מודה לצבא הכי חזק שלנו שהגיע לתוצאות האלה. גאה מאוד בחיילים שלנו".

"למחבלים לא יהיה מסתור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מברך את לוחמי המג"ב והימ"מ על הפעולה הנחושה. נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין". 
 
שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר רוצחי שבח. ליברמן כתב בטוויטר: "כוחות הביטחון ביצעו הלילה מבצע מורכב ומוצלח ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד. אני מברך את לוחמי הימ"מ על אומץ לבם ומאחל החלמה לפצועים. למחבלים לא יהיה מסתור. נשיג את המחבלים בכל מקום".

הפעילות בג'נין הלילה. צילום: התקשורת הערבית


נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בעקבות חיסול המחבל כי הוא "גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו אשר עדיין פועלים בשעות אלה במרדפם העיקש אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז״ל. תודתנו להם ולכל כוחות הביטחון הלוקחים חלק בפעולה חשובה זו בעוז רוח וגבורה".

גם השר החבר בקבינט המדיני ביטחוני, נפתלי בנט, צייץ בנושא: "יידע כל מחבל שאין לו מסתור. מדינת ישראל תרדוף אותו עד ללכידתו או חיסולו. אני מברך את הימ״מ על הפעולה האמיצה והמוצלחת ומאחל החלמה מהירה ומלאה ללוחמים הפצועים".