עיתונאי "מעריב" אריה אלדד, התייחס היום (חמישי)  ב-103FM לתופעת התאונות עם גמלים משוטטים. "לפני שנפתח קווים יש לי משהו חשוב מאוד לומר. בתאונה בכביש 40 נהרג הילד בן ה-13 ליאל אלמקייס ז""ל, לאחר שרכב משפחתו פגע בגמל. לאחר מכן עוד ארבעה חיילים נפצעו שהתנגשו בגמל. לפני שנתיים אף נהרג דוד כהן ז"ל כשהתנגש בגמל משוטט". 



"בית המשפט החליט לא להעמיד לדין את הבעלים של הגמל לאחר שטען כי מכר אותו לפני האירוע. חודש לאחר מכן נהרג יעקוב בוזגלו ממושב יכיני בעקבות התנגשות בגמל ואני גם זוכר את סגן אלוף חיים יוסף ז"ל שגם הוא התנגש בגמל. מדובר במקבץ חלקי המשקף את הטירוף המיותר בו חיים הנוהגים בכבישי הדרום".



"כולנו יודעים שאין גמלי בר, לכל גמל יש בעלים. ערכו של גמל הוא בין 15-30 אלף שקלים. הבדואים כבר לא רוכבים על הגמלים כדי לנוע ממקום למקום ונעזרים במכוניות. הגמל הוא רכוש, סמל סטטוס, ביטקויין עם דבשת. החוק מחייב סימון של כל גמל אך הבדואים מצפצפים על החוק כפי שהם מצפצפים על חוקי תעבורה וחוקי תכנון ובנייה".



"המדינה לא עושה כלום כדי למנוע את הרצח על הכבישים למרות שזה כל כך פשוט. על המדינה להודיע שמותר לגדל גמלים רק במכלאות מגודרות או שטחי מרעה מגודרים. כל גמל שיימצא מחוץ לשטח יוחרם ויועמד למכירה תוך מתן קנס כספי לבעליו. כל העמותות שעומדות להגן על הגמלים – שיקפצו, נמאס שילדים בני 13 נהרגים כי יש מי שמצפצף כך על החוק ועל חיי בני אדם".