מתכוננים לסופה: בשעות הערב (חמישי) צפויים לרדת גשמים חזקים בצפון הארץ. הלילה יהיה גשום וסוער מצפון הארץ ועד הנגב. שלג יירד בחרמון, בצפון הגולן ויתכן בפסגות הגליל. חשש לשיטפונות והצפות במקומות הנמוכים.
משרד הבריאות פרסם המלצות על פעולות שמומלץ לנקוט בהקשר לאוכלוסיות הקשישים התינוקות, זאת על מנת למנוע סכנות ופגיעות קור. בין היתר, מומלץ לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב וכן להיעזר במד חום למדידת טמפרטורת החדר. יש לדאוג ללחות האויר בחדר, ניתן להשתמש במכשיר אדים כדי להימנע מאויר יבש, לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית ולבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע.
עוד ממליצים במשרד לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם. יש להקפיד על לבוש חם ועל שתייה מספקת, של לפחות שמונה כוסות מים ליום, גם ללא תחושת צמא. בנוסף, יש להימנע משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול. ולהקפיד על ארוחות קלות יחסית, לעתים קרובות, ולהימנע מארוחות כבדות. כמו כן, בעת השהות בבית יש להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף. במידה ויש חשד לירידת חום הגוף, יש להזעיק מיד עזרה רפואית. 

גשם בגוש דן. צילום: אבשלום ששוני

מנכ"ל מד"א אלי בין התייחס להכנות של הארגון לקראת הסופה ואמר: "אנו מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות ולתת תשומת לב לקרובי משפחה ושכנים קשישים המתגוררים לבד". הוא הסביר כי "במגן דוד אדום ערוכים לגשם ולמזג אוויר הקר שצפוי לפקוד בסוף השבוע אזורים רבים ברחבי הארץ וזאת על מנת לטפל בחולים ובנפגעים שונים כתוצאה מנזקי מזג האוויר". 
צוותי מד"א הונחו לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4X4) על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם קיים קושי בעבירות עקב מזג האוויר ולתגבר את המשמרות על מנת להעניק מענה במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ופניות במוקד החירום 101 וזאת בנוסף להנחיות נהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות. 
בין ההנחיות שהארגון פרסם: יש להימנע מלנוע שלא לצורך במקומות בהם יצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, זאת בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר. יש לוודא כי סוללות הגיבוי של מכשירי ההנשמה, של החולים המונשמים בביתם על ידי מכשיר הנשמה, זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך. יש להקפיד לחזק חפצים שונים הנמצאים בחוץ, כגון ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה ועוד על מנת שלא יפגעו בהולכי הרגל ברחובות, וחשוב להיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות הנושבות בחוזקה.
כמו כן, יש להיזהר ממכשירי חשמל ומכשירי הסקה. הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co), היא קטלנית. הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או קמינים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה. כדי למנוע שריפה, יש להרחיק את התנורים הפועלים על אש גלויה, מחפצים העשויים להתלקח, כמו ספות ושמיכות. אין לייבש בגדים על תנורים כאלה ויש לבדוק טרם חיבור התנור לחשמל את תקינות השקע והתקע. ולמנוע גישה של ילדים לתנור.
עוד ציינו במד"א כי בימים גשומים במיוחד, הכבישים חלקים מאוד וסכנת ההחלקה קיימת גם במהירות נמוכה. לפיכך, יש לשמור מרחק גדול מהרגיל מהרכב לפניכם, ולנסוע במהירות נמוכה ובהתאם לתנאי הדרך. יש לשים לב לאדים המצטברים על שמשות הרכב ועלולות לגרום לפגיעה בראות. על כן, יש להקפיד על אוורור הרכב ועל הפשרת האדים באופן קבוע. על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות דרך, בייחוד כאשר הראות לקויה. בנוסף לכך, עצירה בשול הדרך היא אסורה ומסוכנת, אין לעצור במקומות לא בטוחים אלא רק בתחנות ריענון מוסדרות.

הצפות בחיפה. צילום: דוברות מד"א
המרכז הרפואי זיו בצפת קיים ישיבת היערכות בשיתוף עם המשטרה, לצורך תיאום היערכות בית החולים לתפקוד מלא בתנאי מזג אויר סוער וצפי שלג בגובה מעל 800 מ' מעל פני הים. נתן סנוף קב"ט המרכז הרפואי הסביר כי "בזיו נערכים לקראת האפשרות של חסימת כבישי הגישה למרכז הרפואי וכי רכבי שטח בעלי יכולת עבירות בסופות ובשלגים יועמדו לרשות המרכז כדי לתת מענה לצוות הרפואי ולמטופלים במקרים דחופים או חולים במחלות כרוניות- שלא יוכלו להגיע באופן עצמאי ". 
הוא הוסיף כי "במקרה של ירידת שלג, מתקיים קשר רציף עם משטרת ישראל, כיבוי אש, ומרכז החירום של עיריית צפת. מבחינת המשטרה והעירייה, כביש הגישה למרכז הרפואי הינו בסדר עדיפות ראשון לפינוי השלג". בנוסף, תוגברו מלאי המזוט לחימום, מלאי החמצן ומלאי התרופות והמזון , במידה והגישה למרכז הרפואי לא תתאפשר. 
מהתנועה הקיבוצים נמסר כי החברים בקיבוצי וביישובי צפון הגולן התבקשו להשאיר הלילה את ברז המים החמים פתוח בקילוח חלש על מנת להימנע מקפיאת הצינורות במזג האוויר הצפוי.
הנהלת נמל אשדוד רעננה את הנחיות הבטיחות בעבודה בתנאי מזג אוויר קשים. עובדי הנמל יבצעו פטרולים בזמן הסערה, על מנת להעניק סיוע לאניות העוגנות בנמל ולשמור על בטיחותן. כלי שיט קטנים יוכנסו למחסה . כמו כן, הנמל הוציא הודעה לסוכני האניות בדרישה ליידע את רבי החובלים לחזק בחבלי סערה, את האניות הקשורות לרציפים. אוניות שהסערה מהווה להן סכנה, יצאו ללב ים. בחלק מהרציפים יוותרו מרווחים גדולים בכדי שבמהלך הסערה  תשמר בטיחות האוניות והצוות.
כמו כן, עקב צפי לרוחות עזות וראות נמוכה שאינה מאפשרת פעילות תעופתית, ארקיע העבירה את הפעילות שהיתה צפויה בשדה דב, החל משעה שמונה בערב, לנתב"ג.  על הנוסעים להתעדכן במרכז המידע של ארקיע.

השתתפו בהכנת הידיעה: יובל בגנו, יונתן הללי ויאסר עוקבי