מספר מפגינים שהגיעו אמש בכדי להפגין מול בית הכנסת שבו התפלל היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בזמן שקרא קדיש על אמו, הצליחו לעורר תגובות זועמות ומתנערות מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית. לאה גולדין, דרור רפאל וספי עובדיה, שוחחו בתכניתם ב-103FM עם הסופרת והפובליציסטית גלית דיסטל  אטבריאן, שהתבטאה בחריפות נגד המוחים "זה היה מעשה נפשע, לא עושים דברים כאלה".

דיסטל, הידועה בתוך מי שנוגעת ועוסקת רבות בנושא העדתי, בחרה בהמשך הראיון להפנות את חצי הביקורת גם לכיוון זה: "יש כאן כשל הבנתי של התרבות. ישנה קבוצה עצומה של מזרחיים ומסורתיים הרואים ב'קדיש' תפילה בעלת חשיבות ייחודית וגבוהה", פתחה דיסטל בביקורת על האנשים שהגיעו לבית הכנסת.
 


אולי צריך לשמור על המרחב הפרטי של משרתי הציבור?
"בג"ץ אפשר למפגינים להפגין היכן שהם רוצים ושבועיים לאחר מכן עצר ההפגנה ימנית מול ביתה של חיות. ההפגנות הללו אינן נגד השחיתות אלא הפגנות אנרכיסטיות. לא ניתן לומר היום שהמשטרה לא חוקרת, היא הופכת כל אבן וכל המערכת מתודלקת ומשומנת כדי לעשות כל שביכולתה על מנת לאתר כל פגם, מדוע ממשיכים להפגין כנגד אביחי מנדלבליט? אם זה לא לחץ מאפיונרי אז מה זה?"
 גם בהפגנות הימין נחצו קווים אדומים.
"ההפגנות מימין מגונות, אך ההפגנות הללו הן אנרכיסטיות. למרות שכל ההפגנות הללו חוקיות יש לשים לב לדברים, בעיני מקור ההפגנות הללו הוא חברתי ולא נגד השחיתות." את הראיון בחרה דיסטל לסכם בדימוי מעניין במיוחד: "בא אלאור אזריה על טרקטורון, כשביבי נתניהו רוכב מאחוריו ויחד הם לקחו לגבעתרון ולארץ ישראל היפה והטובה את המדינה, זה כל הסיפור".