תת ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין במשטרה, העביר מכתב אמש לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בו טען כי מפקדו הישיר עד לא מזמן, ניצב מני יצחקי, שהיה ראש אגף החקירות והמודיעין, ביצע בו "סיכול ממוקד", לאחר שחשף אי סדרים חמורים באגף, כך נחשף הערב (שני) ב"חברת החדשות". תת ניצב לילי באומהקר, נשיאת בית הדין למשמעת במשטרה, סיפרה לו בשיחה ביניהם כי "יצחקי איים עליה שיטפל בה כמו בדומרני".



בהקלטה שצירף למכתב, בה הוא נשמע כשהוא משוחח עם בהומאקר חשף בפניה ניר כי "לפני בערך שלושה שבועות זומנתי לרוני אלשיך לראיון, שיחת היכרות עם המפכ"ל הנכנס. בשיחה עם רוני כבר פתחתי בפניו חלק מהתרבות הארגונית ומה שקורה באגף הזה, שמתנהל כמו.. לא אמרתי את הביטוי ארגון פשע".



תנ"צ באומהקר עונה לו: "אני יודעת שאתה פתחת קצת, כי אני הוספתי. אני אהיה כנראה הבאה (בתור) על הסיכול הממוקד. הוא שאל אותי אם אני הרבה שנים בארגון. אמרתי לו שאני מכיר את האנשים וסיפרתי לו על האיום. מני איים עליי שאני אקבל טיפול כמו דומרני. הוא אמר שמי שהוא ימצא שעשה יקבל טיפול כמו דומרני. ואז הבנתי שהוא כבר יודע ובעצם אני רק מאשרת לו. לא דיברתי על האחרים. ישבתי איתו שעה ועשרים והוא שאב ממני הרבה אינפורמציה".



ניר השיב לה כי "אני דיברתי איתו על התרבות הארגונית, כי הבנתי שהיא יותר חשובה מהכל. מה שמדהים, שאחרי שאני נלחם בו מול אותם מושחתים....". בשלב זה, בהומאקר השלימה את דבריו, כשאמרה: "בא נגדך".



במכתב כתבו פרקליטיו של הבכיר לשעבר במשטרה כי "במסגרת תפקידו כראש חטיבת המודיעין נחשף תת ניצב ניר להתנהגויות פסולות מצד מפקדו הישיר, ניצב מני יצחקי, וקצינים נוספים באגף. כפי שנהג לאורך שירותו, דיווח על התנהגויות אלה ללא חשש. קו פרשת המים היה סיכול מינויו של תת אלוף גל הירש לתפקיד המפכ"ל על ידי ניצב יצחקי ואחרים באופן הגובל בקשירת קשר פלילי".



לדברי ניר, נפתח מולו הליך משמעתי טרם נכנס לתפקיד: "פגשתי אותו בערב ובנצי (סאו, לשעבר ממלא מקום המפכ"ל) - אמרתי לו 'בנצי, תקשיב. אני רוצה לעדכן אותך ואני מבין שנתת את האוקיי והכל בסדר, אין לי בעיה. אני רק רוצה לדעת אם אתה מודע לכך שמדובר במכתב אנונימי מלפני שנתיים'. אמרו לו שזה מכתב שהגיע לפני שבוע. הוא עושה לי סיכול ממוקד פר אקסלנס".



הירש. צילום: מרק ישראל סלם
הירש. צילום: מרק ישראל סלם



"אנשים התקשרו ואמרו לי כבר מזמן שעושים עליי סיכול ממוקד. זה מכתב שלפני שנתיים הגיע למח"ש, לעסו אותו וזרקו אותו. אמרו לי - 'שמו את הצלב על הראש שלך. הסיכום של צוות הבדיקה הזה, של הקצין הבודק, נכתב עוד בטרם החל'".



באומהקר הדגישה כי גם היא פירטה בפני אלשיך את חוסר ההתאמה של יצחקי לתפקיד: "אני יכול להביא עוד המון אנשים שיראו שהתפקוד שלו היה לקוי ביותר. זה כל היחידות שלי. אני אמרתי שהוא פשוט לא מתאים".



תגובת משטרת ישראל: "בניגוד מוחלט לדבריו, העובדות הן כי הדיווח על אי הסדרים בחטיבת המודיעין היו נגד תנ"צ גיא ניר והניסיון המגוחך שלו להציג כאילו הוא היה זה שדיווח עליהם, מציגים את אופיו האמיתי ואת שקריו. העובדות מדברות בעד עצמן. כנגד ניר התנהל הליך של קצין בודק עקב אי סדרים קשים בחטיבה תחת פיקודו".



עוד נטען בתגובה כי "עריצות שקרים, טיוח ואף חמור מכך, מערכת יחסים לא ראויה כששימש כראש החטיבה, לבין העוזרת האישית שלו, שבגינה ועקב מעשיהם הוגש נגדם כתב אישום ומשפטם נערך בימים אלה. לצערנו, גיא ניר בוחר להמשיך ולהכפיש קצינים אחרים בניסיון לנקות את עצמו מהתנהגותו הפסולה. נציין כי הדברים המובאים בשמו של מני יצחקי אינם מאפיינים את סגנון הדיבור שלו, את יחסו לפקודיו ובוודאי שלא את פועלו רב השנים במלחמה בארגוני פשיעה". 



מפרקליטיו של ניר נמסר: "תנ"צ גיא ניר הוא קצין משטרה ותיק ומוערך, אשר שירת בתפקידי מפתח שנים רבות ללא רבב, והוא ימשיך להילחם על חפותו עד אשר ישוב לשירות מלא במשטרת ישראל ויוסיף לשרת שנים רבות לטובת עם ישראל".