תאונה קשה אירעה הלילה (רביעי) בשומרון בין רכב ישראלי לפלסטיני, סמוך לצומת שבי שומרון בכביש 557. 11 בני אדם נפצעו באירוע - שישה ישראלים וחמישה פלסטינים. ברכב הישראלי היו בני משפחה אחת. הורים כבני 35 וארבעה ילדים בגילאי חצי שנה עד 13. פרמדיקים של מד"א וכוח רפואה של צה"ל נאלצו לקבוע את מותה של נערה כבת 13 ופינו מהמקום חמישה פצועים נוספים לבית חולים מאיר, שם נקבע מותו של האח בן השמונה. אח נוסף כבן 12 במצב קשה מורדם ומונשם. האם בת ה-35 גם כן במצב קשה מורדמת ומונשמת, עם פגיעה רב מערכתית. מהזירה פונו גם האב במצב קל עד בינוני והילד הקטן, פעוט כבן חצי שנה.


זירת התאונה הקטלנית בשומרון. צילום: דוברות מדא

הפלסטינים פינו לבתי חולים ברשות הפלסטינית את חמשת הנפגעים האחרים בתאונה בהם הרוג אחד, סטודנט בן 21 מטול כרם, ושלושה במצב בינוני. פצוע נוסף כבן 25 שהיה לכוד ברכב פונה על ידי מסוק צבאי. לוחמי כיבוי האש נאלצו להשתמש בציוד מיוחד על מנת לחלץ את אחת הנפגעות מאחד הרכבים הפגועים.



הפרמדיקים של מד"א ענת גילגל ותומר פיין סיפרו: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו על הכביש שני כלי רכב מעוכים לחלוטין, המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה"ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים ובסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהישובים הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מהרכבים. מסוקים של צה"ל נחתו במקום.

"לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב-11 נפגעים, נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, בסיוע פרמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. ילד כבן 10 היה גם הוא מחוסר הכרה, הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי"ח.

"אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני. הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום, למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל".