אתמול נערך בכנסת דיון לרגל יום השואה הבינלאומי ובו דווח לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות כי ילדים יהודים באירופה נחשפים לתכנים ואירועים אנטישמיים באמצעות אפליקציית שיתוף התמונות סנפצ'ט. את הדיווח מסר לוועדה יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. חגואל הציג בפני הוועדה סקר נרחב שנערך לאחרונה בקרב יהודים באירופה. "מזעזע שילדים גדלים לתוך אנטישמיות מובנית והעולם שותק”, אמר.



הוא קרא לחקיקה שתגדיר תכנים ואירועים אנטישמיים וענישה תואמת במדינת ישראל. "רק לאחר חקיקת חוק האוסר להשתמש בסמלים ובכינויים נאציים בישראל, אפשר יהיה לפעול בקלות רבה יותר לבקשת חקיקה בקרב ממשלות אירופה, ארה"ב והעולם כולו".



מהסקר עלה עוד כי יותר מ־90% סבורים כי הרשתות החברתיות משמשות במה לאנטישמיות. 80% העידו כי נחשפו לאנטישמיות במדיה וברשתות החברתיות. 59% מהמשתתפים בסקר מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים במידה מסוימת, ואילו 51% מהנשאלים באירופה חוששים להיראות בציבור עם סממנים יהודיים.



הסקר חשף כי אחד מכל שני יהודים באירופה ואחד מכל ארבעה יהודים בעולם חש צורך להסתיר את יהדותו ולהימנע מן הסמלים היהודיים הבסיסיים ביותר. נמצא כי מרבית המשיבים שחוו אירוע אנטישמי לא דיווחו על כך. כשנשאלו מדוע, 6% השיבו כי לא דיווחו מחשש לחייהם ולביטחונם, 30% העדיפו "לא לעשות מזה עניין" ו־42% העידו כי אין להם אמון ברשויות האכיפה.



בדיון אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ש"השואה הייתה פשע נורא נגד האנושות". ח”כ טיבי קרא לא לארח בארץ נציגי מפלגות נאו־נאציות מאירופה, ואמר: “אסלאמופוביה היא סוג של אנטישמיות, ולכן כולנו חייבים להיות מאוחדים במאבק בגזענות ובהכחשת האחר. בואו נלמד מהשיעור המר של ההיסטוריה כדי שהיא לא תחזור על עצמה”.