קרניות עיניהם של רואי בן ה-8 ואורי בת ה-12 שנהרגו הלילה (רביעי) בתאונה הקטלנית שאירעה סמוך ליישובם שבי שומרון, הונצלו ויושתלו בחולים הממתינים להשתלה. בבית החולים מאיר, לשם הגיעו בני המשפחה שנפגעו הביאו את דבריה של נופר ליפניק, אחותו של האב אוהד שנפצע בתאונה באורח קל. "כאשר נודע לאוהד אב המשפחה על גודל האסון שאל מיד: 'האם אפשר לתרום איברים ולהציל חיים'", סיפרה נופר בהתרגשות.

דינה ישורון, יו"ר צח"י (צוות החירום היישובי) וחברה קרובה של המשפחה, סיפרה למעריב און ליין על ההחלטה של האב: "זו משפחה שכל כולה נתינה אחת גדולה, וברגעים כל כך קשים, כשהאבא יכול לקבל החלטה כל כך קשה, אבל בראש צלול ובמחשבה על מישהו אחר שיכול להיעזר באסון שקרה לו, זה בהחלט מעשה של גבורה, אצילות". 
 
ישורון הוסיפה: "שני ילדים לצערנו הרב נלקחו בחטף. הבת הייתה אמורה לחגוג בת מצווה השנה ויש אבל גדול בכיתה שלה. גם בשבוע הבא הן היו אמורות כולן בכיתה לחגוג מסיבת בת מצווה משותפת, כמובן המסיבה בוטלה. והבן, החמוד מאוד, שהיה שחקן כדורגל והיה אהוב מאוד על חברים שלו, גם קיפח את חייו באסון הזה. המשפחה מאושפזת, מי שנשאר בחיים. גם הבן הגדול, שנשאר בחיים ומאושפז עכשיו, היה אמרו לחגוג בר מצווה בעוד חודש. יש אבל גדול ביישוב. התכנסו מהבוקר כדי לראות איך כל היישוב נערך עם הטרגדיה הנוראה הזאת".

משפחת ליפניק. צילום: באדיבות המשפחה
 
אמם בת ה-35 של רואי ואורי מאושפזת עדיין במצב קשה מורדמת ומונשמת, עם פגיעה רב מערכתית בבית החולים. מהזירה פונו גם האב במצב קל עד בינוני והילד הקטן, פעוט כבן חצי שנה שגם היה ברכב בזמן התאונה.
מחקירה ראשונית של בוחני התנועה של המשטרה עלה כי הנהג הפלסטיני נסע ככל הנראה במהירות מופרזת ואיבד שליטה על רכבו. "רכב ישראלי שנסע מכיוון כללי כפר יונה לכיוון שבי שומרון, התנגש עם חזית הרכב בצד ימין של רכב פלסטיני שהגיע מולו מכיוון שבי שומרון. הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי", מסרו במשטרה.

בתאונה הקטלנית היו מעורבים כ-11 בני אדם - שישה ישראלים וחמישה פלסטינים. הפלסטינים פינו לבתי חולים ברשות הפלסטינית את חמשת הנפגעים האחרים בתאונה בהם הרוג אחד, סטודנט בן 21 מטול כרם, ושלושה במצב בינוני. פצוע נוסף כבן 25 שהיה לכוד ברכב פונה על ידי מסוק צבאי. לוחמי כיבוי האש נאלצו להשתמש בציוד מיוחד על מנת לחלץ את אחת הנפגעות מאחד הרכבים הפגועים.
מנורה חזני מביישוב שבי שומרון דיברה בגל"צ על בני המשפחה שהיו מעורבים בתאונה. "אנשים אדיבים, מעורבים בקהילה, בית חם ופתוח. זה אסון נורא. אחד ההרוגים חבר טוב מאוד של אחד הילדים שלי, היה קשה לספר להם". 
"עוד לא התאוששנו מהרצח של הרב שבח ושוב עובדי הרווחה מגיעים לבית הספר", הוסיפה חזני, "מצד שני אנחנו צריכים לעזור לקהילה, להתפלל לפצועים, ואנחנו מנסים כמה שאפשר להתפנות לעשייה חיובית. זה ציר נורא, הוא חשוך נורא, ביקשנו תאורה, אין קליטה, קרו שם עשרות תאונות. סמוך לשם קרו בחודשים האחרונים שלוש תאונות קטלניות. הערבים נוסעים שם באופן מופרע, עוקפים מימין ומשמאל, אנחנו רואים שם נהיגה פרועה ולא בסטנדרטים שאנחנו רגילים".