"אלוהים תעזרו לנו, הרכב שוקע בתוך שלולית והמים חדרו פנימה לתוך הרכב שלנו. אני מפחדת אנחנו לא מצליחים לצאת מהרכב": כך, כשהיא לחוצה ומבוהלת דיווחה תכלת פז אסיאג, לשוטרת במוקד 100 של המשטרה כשהרכב בו נסעה עם בעלה יורם, החל לשקוע בתוך שלולית בכביש שבו נסעו ברחוב שדרות ירושלים באשדוד.



השעה היתה 23.30 בלילה בערך כשבני הזוג אסיאג היו בדרכם חזרה הביתה בשכונה ד' באשדוד. "היינו אצל חברים בגן יבנה והחלטנו לוותר על בילוי בתל אביב בגלל מזג האוויר הסוער. נסענו חזרה הביתה ולרגע אחד לא חשבנו שהדרך הביתה תהפוך לסיוט. אני לא מאמינה שניצלנו" היא אומרת בהתרגשות ומסרבת לתאר אפילו מה היה קורה עם ביתם הפעוטה בת שנה היתה איתם ברכב באותם דקות מורטות עצבים. "זה היה נורא ואיום. הראות היתה לקויה, לא ידענו שאסור להיכנס לאזור, לא היה שום תמרור או שלט ויחד עם עוד שלושה רכבים אחד מהם ג'יפ נסענו בכביש כשפתאום הרגשנו שהרכב שלנו מסוג טויטה מחליק לאט לאט פנימה אל תוך שלולית המים. מצאנו את עצמינו עם עוד שלושה רכבים לידנו והמים עולים על גדותיהם.



בעלי ניסה לנסוע לאחור כמו הג'יפ אבל הסחף היה כבד מידי עבור הרכב שלנו והחלנו לשקוע כשהמים נכנסו כבר לתוך הרכב" משחזרת תכלת ומוסיפה. "ראיתי את הסוף בעיניים בדיוק כך. נכנסתי להיסטריה התחלתי לצרוח ובעלי שהיה יותר שקול אמר לי לחייג למשטרה ולבקש עזרה. באותם רגעים לא זכרתי שום מספר חוץ מאת המספר 100 ומיד ענתה לי מוקדנית. כשאני לחוצה אמרתי לה אלוהים תעזרו לנו אנחנו לכודים בתוך הרכב ששוקע בשלולית. בעלי אמר לי להגיד שאנחנו בשדרות ירושלים. המוקדנית שאלה איפה בדיוק ולא ידענו להגיד לה. היא אמרה שהיא שולחת ניידת אבל שום דבר ממש כלום, אף ניידת לא הגיעה חלפו דקות והמים כבר עלו והגיעו עד גובה הבטן שלנו".



"המים לא אפשרו לצאת מהרכב". רכבים שקועים באשדוד, צילום פרטי
"המים לא אפשרו לצאת מהרכב". רכבים שקועים באשדוד, צילום פרטי



תכלת לא היתה מוכנה לוותר על החיים אפילו לא לשנייה. "אמרתי לבעלי שאנחנו יוצאים מיד מהרכב ומשאירים שם הכל הארנקים, הטלפונים לא היה אכפת לי מכלום. ראיתי רק את התינוקת שלי בת השנה והתחלתי לדמיין מה היה קורה אם היא היתה איתנו. ניסינו לצאת מהרכב אבל המים לא אפשרו לנו לפתוח את הדלתות . פתאום כל דבר הופך לקשה ומתיש. הפעלנו כח עד שפתחנו את הדלתות, זינקנו החוצה והתחלנו לשחות עד למקום מבטחים מתחת לבניין מגורים. 



שכנים שהיו שם לא האמינו שיצאנו מהרכב. האם אמרו לנו שחשבו שמדובר ברכבים נטושים . התחלנו לצעוק שינסו להציל אישה שנהגה ברכב נוסף ואמרתי להם בבקשה תעזרו לה תעזרו לה היא שוקעת. ראינו מרחוק מכונית כיבוי עושה פרסה ונוסעת וזה היה איום ונורא עבורנו. לקחתי טלפון מאחד הדיירים, חייגתי שוב למשטרה והמוקדנית שאלה שוב לגבי מיקום מדויק . אחד השכנים אמר לנו שאנחנו נמצאים ברחוב מיכאלשווילי בשדרות ירושלים. היא אמרה שהם שולחים ניידת אבל כלום ושום דבר. המתנו שם עוד כ - 20 דקות עד שהחלטנו לוותר ולחזור הביתה . התחלנו ללכת ברגל הביתה לכיוון שכונה ד', בדרך הזהרנו בחור עם שתי ילדות קטנות שהיה ברכב שלא ייכנס למקום אבל מעבר לכך לא היתה שום אזהרה שהמקום מסוכן".



הזוג אסיאג הגיע הביתה ופז חייגה שוב בחלוף כשעה למשטרה כדי לבדוק מה קורה עם הרכב ולדבריה היא נדהמה לגלות שאף שוטר לא הגיע למקום. " הם צעקו עליי שהם מטפלים בחיים ומוות שאנשים טובעים ממש ואמרתי שזה בסדר כי אנחנו הצלחנו לחלץ את עצמינו וחיים של אנשים יותר חשובים מהרכב שלנו , אני בהחלט מבינה . רק חבל שלא מתריעים לפני על הרחובות המסוכנים" היא אומרת וממשיכה . " בעלי חזר לשם והוא ואחיו סחבו את הרכב מתוך המים כשמישהו אחר החל לשחרר את הסתימה והשלולית כבר היתה פחות עמוקה אבל עדיין בעייתית".



לקח לתכלת מספר שעות של רגיעה מהלחץ כדי לכתוב פוסט בפייסבוק שהוביל לתגובות רבות. אחת המגיבות ציינו כי בשעה 22.30 היא חייגה למשטרה והודיעה שיש הצפה באותו מקום בדיוק ואיש לדבריה לא עשה דבר. "אנחנו הגענו לשם כשעה לאחר מכן ושום דבר לא טופל וגם לא היה שום תמרור אזהרה כך שלא יכולנו לדעת מכלום רק בדיעבד. אלו היו רגעים איומים של סיוט ואנחנו שמחים שאנחנו אחרי זה".



כזכור, בעקבות כמות הגשמים העצומה שירדה בשישי בלילה הציפו את מוקד 100 של המשטרה במרחב לכיש 300 קריאות של תושבים שנקלעו למצוקה או חשו בחרדה. 15 תושבים חולצו ממצב של סכנה לטביעה בעקבות מי הגשמים כאשר בחילוצים משתתפים כוחות גדולים של משטרה, צוותים מחיל הים, מהמוקד העירוני ומכיבוי אש.





הנזקים לרכבם של משפחת אסייג. צילום פרטי
הנזקים לרכבם של משפחת אסייג. צילום פרטי