העיתונאי והמשפטן פרופסור משה נגבי, הפרשן המשפטי של כאן ב', הלך הערב (שבת) לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה, כשהוא בן 69 במותו. נגבי היה  מגיש התכנית "דין ודברים" בכאן ב', ובמשך שמונה שנים כתב טור בשם "חוק וסדר" בעיתון "מעריב". הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. 


 


את הקריירה העיתונאית שלו הוא החל בשנת 1969, אז התקבל לעבודה כעורך חדשות בקול ישראל, ועבד ברשות השידור עד לסגירתה ב-2017. ב-1981 החל לערוך ולהגיש בקול ישראל את התוכנית "דין ודברים", ובין השנים 1982-1988 כתב בעיתון "חדשות". מלבד זאת, הוא שימש כפרשן המשפטי של קול ישראל ושל הערוץ הראשון עד לסגירתם, וכתב מאמרי דעה בעיתונים "גלובס" ו"הארץ".



בשנת 1996 מונה נגבי למרצה בכיר במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית בירושלים, ובסוף 2013 קודם לדרגת פרופסור חבר. לאחר מכן הוא לימד בחוגים למדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב וביחידה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטת בר-אילן.



בשנים 1999–2000 לימד בבית הספר לתקשורת של מכללת ספיר, ומשנת 2001 עד שנת 2007 לימד בבית הספר לתקשורת של המכללה האקדמית נתניה. הוא מרצה במכללה לפיקוד ומטה של משטרת ישראל, במכללה לביטחון לאומי ובמדרשה לקצינים בכירים של צה"ל.



במערכת הפוליטית ובעולם התקשורת התקשו להיפרד מנגבי. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "פרופ׳ משה נגבי ז״ל, שהלך הערב לעולמו, היה מופת של יושרה מקצועית ומוסרית. חתן פרס סוקולוב שהיה למורה דרך ומצפן מקצועי עד ימיו האחרונים עבור רבים כל כך. יהי זיכרו ברוך".



ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "קשה לי לעכל את מותו של משה נגבי. האיש המקסים הזה היה משענת מוסרית ומקצועית שלי מאז שהייתי כתבת צעירה ועד עצם היום הזה, והרביתי להתייעץ אתו. מגן שלטון החוק, מגדלור מוסרי, עיקש, ידען, מקצוען, אמיץ לב. זו אבדה גדולה לכוחות הצדק והאור, ונורא עצוב".



ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מסר: תנחומינו הכנים. משה היה מגדלור של תבונה ויושרה והגינות. יהי זכרו ברוך". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הוסיפה: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא... משה נגבי הלך לעולמו, הלב כואב על האיש המופלא, החכם, הרגיש, והצנוע כל כך. קולך הייחודי יחסר".