גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בירושלים יושבתו היום (שני) למשך שעה בגלל אלימות נגד מורים. בתום דיון לילי שנערך בבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים הוחלט כי הלימודים יחלו בשעה 09:00, זאת בניגוד לדרישת המורים להתחיל רק בשעה 10:00.



מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה: "ההחלטה שהושגה משפרת את האפקט שניסינו לייצר. קיבלנו יותר ממה שביקשנו. אקט המחאה קיבל חותמת של בית הדין - בנוסף לשביתה של שעה, נקיים אסיפות הסברה בנושא אלימות כלפי עובדי הוראה. בנוסף, דרשנו כי יוכרז חודש נגד אלימות במוסדות חינוך ויוקם צוות משותף למניעת אלימות של משרד החינוך והרשות המקומית. הצוותים יוקמו בכל מחוז ויהוו גוף לטיפול בתלונות נגד אלימות. תשומת הלב הציבורית לנושא עולה ואנו מקווים שמספר מקרי האלימות יפחת".



עו״ד רונן וינברג, שייצג את ארגון ההורים בדיון ציין בתום הדיון: "אני מודה לביה״ד לעבודה שבחכמתו הביא את הצדדים, לאחר לילה ארוך, לפתרון ראוי; שכן ברור שגם ארגון ההורים וגם הסתדרות המורים מצויים באותו צד של המתרס, הקורא להילחם בכל צורה של אלימות בחברה בכלל, ובבתי הספר בפרט. אני בטוח שהצדדים כולם יילחמו מעתה יחד בכל ביטוי של אלימות".



השביתה מתקיימת בעקבות אירוע חמור שאירע לפני מספר ימים, בו אמו של תלמיד כיתה ו' התפרצה לכיתה, סטרה למורה לעיני כל התלמידים, בעטה בה ומשכה לה את הפאה מהראש.