סערה ברשת בעקבות פרסום באתר של המגזין החרדי משפחה בכתבה על תאומי מנגלה בה טושטשו פניה של אחת הנשים המופיעות בתמונה. האישה שפניה הוסתרו מופיעה בספר המוחזק בידיו של ניצול השואה רנה (אהרון) סלוטקין. שושנה קיטס - ג'סקול מראשי ארגון 'חכמת נשים', זעמה בדף הפייסבוק שלה על המעשה מה שהוביל לתגובות נזעמות נוספות.

"לא יכולה לזכור את הפעם האחרונה בה הייתי כל כך כועסת", כתבה באנגלית, "מגזין משפחה היקר, במאמר על תאומים בשואה, אתם מראים רק את התאום הגבר. בסדר, אנחנו יודעים עד כמה אתם מגוחכים. אבל לפקסל את הפנים של אישה מהשואה? למחוק גם את הזיכרון שלה? אם היא קורבן של הנאצים אז רצחתם אותה שוב, אם היא ניצולת שאוה, אתם עשיתם מה שהנאצים לא, ואם היא לוחמת אתם מביישים את שמה. אתם מגעילים אותי! אין שום דבר קדוש בפרקטיקה הזאת. אתם לא רואים עד כמה הרחקתם לכת? אתם צריכים להתבייש בעצמכם".



בתגובה ענה לה עורך הגרסה האנגלית של 'משפחה', שרולי בסר, ואמר כי "בשבוע החולף 'משפחה' כיסה סיפור שבו היה תצלום מהשואה שפוקסל, כדי להסתיר את תמונת הנשים. קוראים ומגיבים נעלבו והפנו את תשומת לבי. בדקתי את הנושא דרך מחלקת הגרפיקה ואנשי הצוות המעורבים. התמונה לא צולמה על ידינו: לא היינו עושים זאת - למעשה, באותו מאמר על אותו דף, רואים בבירור תמונה של ילדה".



"מה שקרה הוא שהמאמר תורגם מהאתר בעברית של משפחה, העובד לפי אמות מידה שונות", המשיך וכתב, "הם פיקסלו את התמונה לפי המדיניות שלהם. אחת הגרפיקאיות שעבדה של הכתבה הבחינה בכך. היא הניחה שהפיקסול נעשה מסיבה אחרת, לא בגלל מגזר, אלא בגלל רגישות אחרת, ולכן כללה אותה בגרסה האנגלית.
 הטעות בכוונתה הטובה הייתה שהיא 'שיפרה' את הפיקסול מתוך רצון להגן על כבודה של המצולמת".

 

"אבל זה לא היה המקרה", הוסיף, "הפגיעה מכך היא במקומה. אני בהחלט הייתי מתעצב לראות תמונה של קדושי השואה מפוקסלת  ל'משפחה' נכונות אדירה לעסוק בנושא. ונמשיך לעשות זאת עם הרבנים שלנו. אנחנו מנסים לקדם מדיניות על פי ההלכה, המאפשרת לקוראינו להרגיש בנוח ומכבדת את כולם".