פרשת ריטמן ממשיכה לזעזע את המשטרה: מי שעומד כיום בראש יחידת העילית להב 433, ניצב רוני ריטמן, פנה היום (שני) באמצעות עורכי דינו אייל כהן וירון לונדון, ממשרד שטרסנוב לונדון אל עו"ד ז'נה מודזגברישוילי ראש היחידה לבירור תלונות נחקרים במשרד המשפטים. בעקבות פרסום הקלטות בין מח"ש לקצינת המשטרה צ', וטען כי היחידה המפקחת על המשטרה, יחד עם מפכ"ל המשטרה לשעבר רב ניצב יוחנן דנינו, בטענה ל"ניהול חקירה מגמתית" נגדו. 



במכתב ששלחו עורכי דינו של השוטר הבכיר למשרד המשפטים, בתלונה על התנהלות מח"ש בעניינו הם כתבו כי "שלשום נדהמנו לגלות דבר קיומה של קלטת, שנחשפה תחת הכותרת 'בכיר במח"ש למתלוננת: מנסים לתפור לך תיק', וממנה עולה לכאורה חשד כי בכירים במחלקה לחקירות שוטרים היו שותפים לקנוניה שנרקמה על ידי קציני משטרה ואחרים לפגיעה בבכירי אגף החקירות, לרבות ניצב ריטמן".



"ניצב ריטמן אחז בזרועי וניסה לנשק אותי"





כזכור, פרשת ריטמן עמדה במרכז סערה שהתחוללה במשטרה בעקבות תלונה שהגישה קצינה בגין חשד להטרדה מינית, בין השאר טענה הקצינה כי בעת סיום פעילות משטרתית, אחז אותה ריטמן בזרועה ואף ניסה לנשק אותה בניגוד לרצונה. עם סיום חקירת התלונה במחלקה לחקירות שוטרים הועבר החומר למפכ"ל וזאת לאחר שנקבע כי לא נתגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו. במהלך כל הדרך עמד ניצב ריטמן על גרסתו לפיה מדובר בעלילת שווא שנרקמה סביבו עקב דוח בודק שחשף לכאורה דברים בלתי סבירים והתנהלות לא תקינה של מי ששימש כראש חטיבת המודיעין בלהב 433 במשטרה, קצין בדרגת תנ"צ הנמצא בהשעיה כבר למעלה משנה וחצי.



עם קבלת החומר לעיונו של המפכ"ל ולאחר בדיקה של היועץ המשפטי של המשטרה, קיבל רנ"צ אלשיך החלטה לפיה הוא מאמץ את גרסתו של ניצב ריטמן ומשאיר אותו בתפקידו כמפקד להב 433. בעקבות החלטה זאת, עתרה המתלוננת באמצעות עורך דין בראל לבג"ץ וטענה כי התנהלות המפכ"ל הייתה פסולה ונגועה בשיקולים זרים. לאחר דיונים ממושכים קבע בג"ץ כי יש לנקוט בצעדים מנהליים ופיקודיים נגד מפקד להב 433 שהוחזר לתפקידו למרות התלונה.



"בג"ץ אמר את דברו על סולם הערכים הפגום של ריטמן"



סניגורה של צ', עורך הדין חי בר, אל מסר בתגובה: "לאחר שנכשל נסיונו להציג עצמו כמי שמקבל את הכרעת ועליונות בג״ץ, מכתב זה של ניצב ריטמן מלמד יותר מכל על כך שקצין במעמדו ובתפקידו לא מקבל את פסיקת בג"ץ ומבזה את בג"ץ ואת משטרת ישראל. ניצב ריטמן, האמור להוות דוגמא אישית לכאלף פקודיו קצינים ושוטרים, תוקף קשות את אמינות מח"ש ומכפיש שוב את הקורבן בה פגע. בדרך הוא כמובן פוגע, שוב, אנושות במשטרה. זו דרכו להתנהגות ערכית ומוסרית".



"התקפתו הקשה של ניצב ריטמן כנגד מח״ש, יום לאחר שעשתה זאת דוברת המשטרה, מצביעים על כך שהמתקפות לא באו בחלל ריק אלא תוזמנו היטב. בג"ץ אמר את דברו על סולם הערכים הפגום של ניצב ריטמן שנאחז בקריות המזבח ואנו רואים לכך שוב ביטוי נוסף היום במכתב לא מכובד זה, שראוי שהשר יתייחס אליו ואל הנזק הרב שהוא גורם למשטרת ישראל, למח״ש ולשלטון החוק - טרם יקבל החלטה בעניינו של ניצב ריטמן".



"אנו שמחים כי ניצב ריטמן מוכן לעמוד לדין כפי שאמר עורך דינו, נבקש מהיועץ המשפטי להגיש כתב אישום פלילי נגדו ושינסה להוכיח את חפותו בבית המשפט. עד אז הקצינה צ' תמשיך לעמוד חזקה ואיתנה למרות הכל".