מערכת היחסים בין השר לביטחון פנים גלעד ארדן למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ידעה ימים טובים ויפים יותר, כך גם ימיה של המשטרה בתקופתו של אלשיך. היום (רביעי) העביר המפכ"ל את תגובתו לבג"ץ שם דיווח על הנזיפה לניצב רוני ריטמן ועל ההחלטה שלא לקדמו , אלא שהעיניים נשואות קדימה.  בשבוע הבא אמור המפכ"ל להעביר לאישורו של השר הממונה עליו, ארדן, את המלצותיו לגבי סבב המינויים המתוכנן שבכללם גם תפקיד עבור ניצב ריטמן, ראש להב 433 במשטרה , אירוע המעסיק לבד מכל צמרת המשטרה גם את הציבור וכלי התקשורת.
בשלישי האחרון, אולץ כדבריו, רנ"צ אלשיך בהתאם להחלטת בג"ץ בעתירה שהגישה הקצינה צ' המתלוננת נגד ניצב ריטמן, לנזוף בראש הלהב 433 והוא עשה זאת באמירה "תחת צער וחרף הסימפטיה שאני רוחש לך".  עוד קודם , העביר ניצב ריטמן , מכתב אל השר והמפכ"ל לפיו הוא מבקש כביכול לסיים את תפקידו בלהב אחרי שלוש שנים וחצי ומאמין כי יזכה לתפקיד ראוי. ההודעה של ראש הלהב השלימה את התגובה לבג"ץ באותה עתירה ונשארה פתוחה רק הסוגיה מה תהיה ההחלטה של המפכ"ל לגבי עתידו של ניצב ריטמן.
מיד לאחר מכן ואולי אפילו קודם לכן הוא התיישב על המדוכה ועסק בסוגיית המינוי שיהלום את הקצין הבכיר, האמור לסיים את תפקידו כראש יחידת העילית של המשטרה . ברקע נשמעו קולות לפיהן היעד הבא של ניצב ריטמן הוא ראש אגף התנועה (את"ן)  תפקיד מאתגר אותו סימנו בסביבתו של ראש הלהב. אלא, שהשר לביטחון פנים ח"כ ארדן החליט באופן נחרץ, כי לא יאשר מינויו של ניצב ריטמן לא לכהונה כראש את"ן ואף לא לכהונה כמפקד מחוז (ממ"ז) בכל מקום שבו יסיים ממ"ז מכהן את כהונתו. בכך סתם השר לביטחון פנים את הגולל לכאורה לגבי קידומו של ניצב ריטמן בכל תקופת כהונתו כשר לביטחון פנים וכהונת אלשיך כמפכ"ל.

  "השר לא הותיר ברירה למפכ"ל" 


"מדובר בפצצה מתקתקת" אומרים קצינים בכירים במשטרה. "המפכ"ל אמנם נזף בריטמן אבל זה לא נעשה מרצון אלא זה אילוץ, והוא מעריך את הקצין ורצה לדאוג עבורו למינוי הולם. גם ניצב ריטמן שכתב את המכתב על הבקשה לסיים את תפקידו, הבהיר שהוא יקבל כל תפקיד ראוי כשהוא מכוון גבוה. עכשיו, נקלעו השניים למבוכה נוראית לאור החלטת השר לביטחון פנים ונשאלת השאלה האם ייכנסו השר והמפכ"ל למאבק כוחות ביניהם?".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, אבשלום ששוני
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, אבשלום ששוני
אותם קצינים מציינים כי רק לאחרונה שובצו המשרות של ראש אט"ל וראש אג"ת ולגבי המשרות של ראש אמ"ש וראש אג"מ אין סיכוי לשיבוצו של ניצב ריטמן, כך שהאופציה היחידה שנותרת בחשבון היא נספח המשטרה בארה"ב. "השר לא הותיר ברירה בידי המפכ"ל אלא לעצור את הקידום של ניצב ריטמן ולהציב בפניו אופציה לתפקיד לכאורה נחות ממעמדו". 
נזכיר כי בחודשים האחרונים צצות ועולות פרשיות מביכות כשפעם נחשפה קלטת ובה נשמעה הקצינה, שבינתיים הלכה לעולמה סימה ימין כשהיא מותחת ביקורת על קציני משטרה בכירים ביותר, ביניהם סמפכ"ל המשטרה ניצב זוהר דביר. פעם אחרת זו הייתה הקלטת בה נשמע קולו של תנ"צ גיא ניר עם קצינה אחרת, כאשר ברקע טענות כנגד ניצב רוני ריטמן, ראש הלהב 433 במשטרה וניצב מני יצחקי ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה המנהלים לכאורה רשימת חיסול, כך שהמערכת הזאת בין השר למפכ"ל סופגת פעם אחר פעם מהלומות וניכר מתח ששורר ביניהם למרות הניסיון להדחיקו מעיני הציבור והתקשורת.
אחרי שעברו את משבר יועץ התקשורת של המפכ"ל , שהוביל לסיום ההתקשרות של ליאור חורב עם המשטרה, עלתה סוגיית חוק ההמלצות, זאת בשעה שארדן, שהתנגד לחוק בסופו דבר הצביע בעדו לאחר שבוצעו מספר שינויים ועורר כעס בתוך בכירי הארגון. עתה , תופסת את הכותרות פרשת ראש הלהב 433 במשטרה כאמור ונדמה כי השבוע הקרוב יוסיף להיות חם ומספק סנסציות. אגב, בסביבתו של ניצב ריטמן, מצפים בכל זאת לקידומו לאור הרזומה העשיר שלו, מקצעויותו ומה שמכנים פרקליטיו עורכי הדין אייל כהן וירון לונדון, הכשלים שנחשפים בימים אלו לכאורה בהתנהלותה של המתלוננת ובחקירת מח"ש. עכשיו יצטרף למאבק בין השר למפכ"ל גם ניצב ריטמן, שלא אמר את המילה האחרונה כנראה .

ממשטרת ישראל נמסר: מפכ״ל המשטרה והשר לבט״פ עובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא. גם כותרות שאין להן אחיזה במציאות לא ישנו את העובדות. כפי שאמרנו וחזרנו ואמרנו, ההחלטה לגבי מינוי ניצבים, ובכלל זה גם לגבי ניצב ריטמן, תתקבל במסגרת סבב הניצבים שנערך באופן מסודר בתחילת כל שנה. גם השנה במהלך החודשים הקרובים ייערך תהליך סדור ובו ייבחנו כלל המועמדים לקידום ולכשתתקבל החלטה בנושא נעדכן, כפי שעשינו בשנה שעברה, את הציבור. למעלה מן הצורך נציין כי בשלב זה אין שום המלצה של המפכ״ל לגבי אף תפקיד כך שהדברים המובאים כאן מופרכים מן היסוד.